נדחתה בקשה לתביעה נגזרת נגד לבייב ובכירים בבנק לאומי

מדובר בתביעה בסך 213 מיליון שקל שהגיש עזי רפאלי נגד לבייב, בנק לאומי ונושאי משרה בכירים בבנק, בטענה כי הסתירו מידע מהבנק בעסקת מכירת אחזקות הבנק באפריקה ישראל

‎‎הישג ללב לבייב: שופט המחוזי בתל-אביב, יהודה פרגו, דחה היום (ב') בקשה לאשר תביעה נגזרת בסך 213 מיליון שקל שהגיש עזי רפאלי נגד לבייב, בנק לאומי , וכן נושאי משרה בכירים בבנק, ביניהם גליה מאור וזאב נהרי, בטענה כי הסתירו מידע מהבנק בעסקת מכירת אחזקות של הבנק באפריקה ישראל שבשליטת לבייב.

‏ההחלטה התקבלה בעיצומו של הליך ההוכחות בתיק, טרם שלבייב הספיק לעלות לדוכן העדים.

במהלך הדיון ציין השופט כי התביעה היא ספקולטיבית, וכי ההוצאות עלולות להיות בהתאם. בתגובה הודיעו באי-כוחו של רפאלי, עוה"ד עמית מנור ויוקי שמש, כי הם מוותרים על התביעה, בתמורה לכך שהנתבעים יוותרו על פסיקת הוצאות, וכך נקבע.

‏התביעה הנגזרת הוגשה נגד לבייב והדירקטורים בקשר לעסקה שבוצעה ב-2006, שלפיה חויב בנק לאומי למכור 16% מאפריקה ישראל, לפי הוראות המפקח על הבנקים. המניות נמכרו במחיר של 150 שקל למניה, אך לאחר מכן עלה שווי המנייה למחיר של כ-550 שקל.

התובע, בעל מניות בבנק לאומי, טען כי לבייב הסתיר מידע מהבנק ביחס לשווי של חברה ברוסיה (אפ"י פיתוח), בה החזיקה אפריקה ישראל, וכתוצאה מכך נגרם לבנק נזק ישיר של כ-158 מיליון שקל ונזק עקיף של כ-55 מיליון שקל.

מנגד, לבייב טען כי כל הנתונים של אפריקה ישראל ברוסיה היו גלויים לציבור, וכי כל המידע היה ידוע לבנק.

‏לבייב יוצג בידי עוה"ד גיורא ארדינסט, רן שפרינצק וערן וינר ממשרד ארדינסט, בן-נתן; ובנק לאומי יוצג בידי עוה"ד ירון אלחנני, דרור קדם ועופר דרורי ממשרד קנטור, אלחנני טל. ‏‎‎‏