אבי צבי: "גם אולפנים דינמיים לא עוזרים לחדשות ערוץ 10"

מנכ"ל רשת בתגובה למכתבו של יוסי ורשבסקי לכחלון, שנחשף ב"גלובס": "מנכ"ל ערוץ 10 מנהל קמפיין נגד חברת החדשות של ערוץ 2 - קמפיין שנעשה בעוד ערוץ 10 עצמו מפר חוק"

חשיפת "גלובס" את מכתבו של מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי לשר התקשורת משה כחלון אינה מפסיקה להכות גלים. כעת מצטרף גם מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, אבי צבי, לחילופי המהלומות.

בהודעה שהוציא כתב צבי כי מכתבו של ורשבסקי נובע מכשלונה של חדשות ערוץ 10 ומאי-יכולתה לעמוד בתחרות. "לא מפתיע העיתוי בו בחר מנכ"ל ערוץ 10 לשגר מכתב פומבי היוצא נגד חברת חדשות ערוץ 2, שכן הרי רק בימים אלה השיק ערוץ 10 את אולפנו החדש, זו הפעם השלישית - והפעם 'האולפן הדינמי'", כתב צבי, "כל זאת במטרה להגדיל את נתח הצפייה במהדורה. מכשזה לא מסייע, החליט ערוץ 10 והעומד בראשו, לצאת למתקפה חזיתית על חברת החדשות של ערוץ 2.

"קצת קשה לשבת בשקט כשמנכ"ל ערוץ 10 מנהל קמפיין יח"צני נגד חברת החדשות של ערוץ 2, קמפיין שנעשה בעוד ערוץ 10 עצמו מפר חוק. כידוע, חברת החדשות של ערוץ 10, על אף היותה מהדורה ותיקה הפועלת מזה 8 שנים, פועלת בניגוד לחוק - אותו חוק שגם המחוקק ומי שאמון על חקיקת החוק בוחר להתעלם מהחוק שלו עצמו.

"זה הזמן להזכיר כי על-פי חוק, חברות החדשות של הערוצים המסחריים צריכות לשבת ולפעול מירושלים. גבעתיים, מקום מושבה של חדשות ערוץ 10, רחוקה מרחק רב מעיר הבירה של ישראל.

"אך למרות שהפרת חוק זה - הפרה שעבור ערוץ 10 הופכת לעוד הקלה משמעותית, הקלה שנאמדת בעשרות מליוני שקלים בשנה, שאמורים כביכול להיות מופנים לתוכן - חדשות ערוץ 10 לא מצליחה להפוך למהדורה ראויה מבחינת שיעורי הצפייה בה. מקום מושבה בגבעתיים, 'קניית' מגישים במליוני שקלים בשנה, אולפנים דינמיים ובעלות מלאה על חברת החדשות - כל אלה לא עוזרים לחדשות 10 לעבור את רף הרייטינג החד-ספרתי.

"אולם, בערוץ 10 מעדיפים להתעלם מהבעיות האמיתיות ולהפנות אצבע מאשימה לחוסנה וביסוסה של חברת החדשות של ערוץ 2, שכל אלה נבנו באמצעות עבודה קשה ומאומצת של כלל עובדי החברה, כמו גם המשאבים המוקצים לפעילותה.

"בעוד שערוץ 10 מקצה לחברת החדשות שלו סכום של כ-60 מליון שקל בשנה - זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, מקצות לחברת החדשות של ערוץ 2 סכום כמעט כפול, סכום הגבוה בעשרות מיליוני שקלים מעבר למה שהחוק מחייב.

"רשת וקשת, על אף היותן חברות המתחרות ביניהן בין השאר על נתח בעוגת הפרסום, מוצאות לנכון, בכל הקשור לחדשות, לפעול במשותף להבאת חברת החדשות של ערוץ 2 להישגים הגבוהים ואיכותיים ביותר ורואים חשיבות עליונה בעבודת חברת החדשות של ערוץ 2 כגוף השומר על הדמוקרטיה בישראל.

"לכן, מפתיע שעל רקע העובדות, ערוץ 10 בוחר לתקוף את חברת החדשות של ערוץ 2, וזאת במקום לתקן את המעוות בכל הנעשה בערוץ 10 - תוכן לא איכותי דיו, כמו גם החלטה לקויה בדבר הקצאת כספים בין תוכניות ריאליטי מושקעות שנהנות מתקציבים גבוהים לבין חברת החדשות, שנאלצת להסתפק בתקציב נמוך משמעותית מהחברה המתחרה לה".

מערוץ 10 נמסר כי "הדברים לא ראויים לתגובה בהיבט הסגנון או התוכן. אנו חוזרים ואומרים כי חשוב שחדשות ערוץ 2 תהיה קיימת, אך אסור שינצלו את הרפורמה כדי להגדיל את כוחה המונופוליסטי".