מחליף לורמוס? המועמד המוביל - רונן טוב ממגדל

זהבית כהן אמורה להחליט בקרוב מי יחליף את ורמוס ■ מועמדים נוספים למשרת המנכ"ל: חגי בדש ודוד ברוך ■ המועמדים העיקריים לתפקיד היו"ר: יעקב רוזן ושמעון אלקבץ

מי יהיו יו"ר ומנכ"ל פסגות? מנכ"ל אייפקס ישראל, זהבית כהן, מחפשת בימים אלו באינטנסיביות מחליף לרועי ורמוס, שעתיד לסיים תפקידו עד סוף השנה - בהתאם להסדר בין אייפקס לפרקליטות המדינה. בד בבד מחפשת כהן מחליף גם ליו"ר, אריק שטיינברג, שעזב את פסגות עם החלפת הבעלות.

אייפקס רכשה לפני שבועיים את הבעלות על פסגות תמורת 2.1 מיליארד שקל. לכהן עצמה, המכהנת כיו"ר תנובה, אין כוונה למלא גם את תפקיד יו"ר פסגות.

כהן מתלבטת בין שתי אפשרויות: מינוי מנכ"ל מנוסה ולצדו יו"ר חצי פעיל, או מינוי מנכ"ל צעיר, גם אם חסר ניסיון יחסית, ולצדו יו"ר ותיק ודומיננטי במשרה מלאה. מבחינת כהן, ראשית לכל המנכ"ל צריך להיות מנהיג שיוכל להוביל את 800 עובדי פסגות בתחרות הקשה בשוק ההון. באייפקס מזכירים כי גם כשורמוס החליף ב-2006 את גבי רביד הוא היה צעיר יחסית (בן 36), ומינויו נחשב הימור.

הזמן אוזל

מבין השמות שהועלו כמועמדים לתפקיד המנכ"ל, הרציניים ביותר הם רונן טוב (46), משנה למנכ"ל מגדל וראש חטיבת הלקוחות בחברה ולשעבר מנכ"ל מקפת החדשה; חגי בדש (36), מנכ"ל פסגות גמל; ודוד ברוך (52) מנכ"ל אקסלנס. מועמדים נוספים - כיעל אנדורן, מנכ"ל "עמיתים", וידין ענתבי, לשעבר הממונה על שוק ההון - נחשבים לא רלוונטים, כל אחד מסיבות שונות. בכל מקרה, הזמן אוזל והולך; כהן צריכה להחליט בשבועיים הקרובים, על מנת שהמחליף של ורמוס יוכל להיכנס לתפקידו עד תום השנה.

טוב הוא מנהל ותיק ומנוסה, ומשמש יד ימינו של מנכ"ל מגדל, יונל כהן. בעבר שימש טוב גם מנכ"ל עתודות החדשה מקבוצת כלל ביטוח. ב-2004 עבר למגדל. טוב נחשב אחד המנהלים הטובים ביותר בענף הפנסיה - אם לא הטוב שבהם, לצד מומחיות במכירות ביטוחי מנהלים וקשרים עם סוכנים. מגוון התפקידים הרב שביצע מאפשר לו ראייה פנורמית של השוק, תוך הבנה עמוקה של התהליכים התת-קרקעיים המתרחשים בו. כהן התבטאה לא אחת כי בכוונתה לפעול לצמיחת פסגות בתחומי הביטוח הפנסיוני.

דוד ברוך, מנכ"ל אקסלנס בשלוש השנים האחרונות, היה לפני כן במשך 9 שנים מנכ"ל בנק ירושלים. בעברו היה סגן ראש אגף תקציבים במשרד האוצר, ומנהל מרכז ההשקעות במשרד התעשייה והמסחר. הוא נחשב מנהל שקול, סולידי ורציני, בעל אוריינטציה רגולטורית. ברוך מסר רשמית ל"גלובס" כי אינו מעוניין בתפקיד.

בדש היה עד תחילת 2009 סמנכ"ל המכירות של פסגות, ולפני כן סמנכ"ל השיווק של פסגות קרנות נאמנות. כיום הוא מנהל את פסגות גמל, גוף הגמל הגדול בישראל, עם נכסים ב-50 מיליארד שקל. מחד גיסא, למינויו של בדש יתרון מסוים, הואיל וכחבר בצוות ההנהלה המצומצם של פסגות הוא יוכל ליצור המשכיות. מאידך גיסא, בדש מקורב מאוד לורמוס, ויש הטוענים כי אינו בשל לתפקיד.

"לעשות סדר"

את תפקיד היו"ר מעוניינת כהן לאייש באדם מנוסה ובכיר, שיוכל לסייע ולחנוך את המנכ"ל, לפעול מול הרגולציה ו"לעשות סדר". שני השמות העיקרים שעולים הם יעקב רוזן ושמעון אלקבץ. רוזן (58), לשעבר ה-CFO וראש חטיבת נכסי לקוחות של בנק הפועלים, מסיים בימים אלו קדנציה בת שנתיים וחצי כמנכ"ל קרן הפנסיה מבטחים החדשה מקבוצת מנורה. ככל הידוע, אלקבץ (45), מנכ"ל הראל פיננסים, לא הביע הסכמתו לקבל את התפקיד. אלקבץ היה בעבר מנכ"ל חברת קרנות הנאמנות אילנות דיסקונט ומנכ"ל בית ההשקעות אילנות בטוחה.

בתוך כך יגישו קרן אייפקס ופרקליטות המדינה ביום רביעי הקרוב את תשובותיהם לבג"ץ בעניין עתירתו של ורמוס נגד הסדר הטיעון שכפה עליו לסיים תפקידו עוד לפני שהורשע, או אפילו הוגש נגדו כתב אישום. את ורמוס מייצג עו"ד ניר כהן, ואת קרן אייפקס עוה"ד אהוד סול ואילנית לנדסמן יוגב ממשרד הרצוג פוקס נאמן.