כדורסל? כאן דואגים לייצר מקומות עבודה

היה שווה לעזוב את סיאטל: קבוצת ה-NBA אוקלהומה סיטי ת'אנדר קיבלה מהמדינה 5.28 מיליון דולר עבור "יצירת מקומות עבודה איכותיים"

המעבר של קבוצת ה-NBA סיאטל סופרסוניקס לאוקלהומה סיטי לפני שנתיים גרר לא מעט ביקורות וצעדי מחאה בסיאטל. הבעלים של הקבוצה, קליי בנט, טען אז כי המעבר של הקבוצה הוא הכרחי לאור האפשרויות הכלכליות הטובות יותר שמציעה אוקלהומה.

שנתיים מאוחר יותר, מתברר שבנט ואוקלהומה סיטי לא רק נהנים מהמעבר, אלא הפכו לעסק שמייצר הכי הרבה מקומות עבודה "איכותיים" במדינה. במסגרת התוכנית Quality Jobs Program, שקיימת באוקלהומה ונועדה לעידוד עסקים לייצר מקומות עבודה איכותיים, החזירה המדינה בשנה האחרונה מענק בשווי 54 מיליון דולר במזומן לעסקים שעמדו בקריטריונים.

את הסכום הגדול ביותר קיבלה קבוצת ה-NBA אוקלהומה סיטי ת'אנדר - 5.28 מיליון דולר במזומן בסך הכל. אחריה מדורגת ענקית המחשבים Dell שזכתה להחזר של 3.7 מיליון דולר.

מקומות עבודה "איכותיים" מוגדרים ככאלה שבהם משלמים לעובדים ביטוח בריאות מורחב ובנוסף שכר מעל הממוצע. השכר הממוצע באוקלהומה עומד על 31 אלף דולר בשנה - ואילו הת'אנדר ישלמו 3.43 מיליון דולר בממוצע לכל אחד מהשחקנים שלהם בעונה הקרובה. במסגרת התוכנית, מאפשרת אוקלהומה לכל ארגון או חברה לקבל בחזרה עד 10%, עבור כל עובד שמועסק ברמת שכר הגבוהה פי שלושה מהממוצע במדינה.