פרוטרום סוגרת רבעון: עלייה של 11% ברווח הנקי ל-11.1 מ' ד'

למרות הקיטון בהכנסות הדולריות, הרווח הגולמי של החברה עלה ב-4.7% והגיע ל-43.2 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וזאת בעקבות שיפור בתמהיל המוצרים והתייעלות תפעולית

שיפור בשולי הרווח וביעילות התפעולית הביא לכך שעל-אף שהכנסות פרוטרום לא השתנו ברבעון השלישי, ברווח הנקי דווקא רשם גידול.

פרוטרום פועלת באמצעות שתי חטיבות: תמציות הטעמים, העוסקת בייצור ושיווק של תמציות טעם המשמשים בעיקר לייצור מזון, משקאות ומוצרי צריכה אחרים, ואחראית על כ-70% מהכנסות החברה; וחטיבת חומרי הגלם, העוסקת בייצור ושיווק מיצויי טעם טבעיים, רכיבי מזון טבעיים, שמנים אתריים וכימיכלים ארומטיים, האחראית ליתרת ההכנסות.

פרוטרום מוכרת בלמעלה מ-120 מדינות, והיא מעסיקה כ-1,500 עובדים ברחבי העולם. פעילותה של פרוטרום מתאפיינת בתנודתיות עונתית, המתבטאת בדרך כלל במכירות ורווחיות גבוהה יותר במחצית הראשונה של השנה ביחס למחצית השנייה. הכנסותיה של פרוטרום ברבעון השלישי הסתכמו ב-111 מיליון דולר, ירידה של 600 אלף דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

מרבית הכנסות החברה מגיעות מאירופה, אולם החברה מדווחת בדולרים. לכן כאשר הדולר מתחזק מול האירו ומטבעות אירופאים אחרים, תרגום ההכנסות מאירו לדולר נמוך יותר. במהלך הרבעון נסחר הדולר בטווח של 1.36-1.25 דולר לאירו, וזאת לעומת טווח של 1.41-1.46 דולר לאירו ברבעון המקביל אשתקד. במונחי מטבע מקומי המנטרלים את היחלשות הדולר בין התקופות, רשמה פרוטרום צמיחה של 4.8% בהכנסות.

מתחילת השנה, הסתכמו הכנסות פרוטרום ב-338.7 מיליון דולר, עלייה של 6.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ובניטרול השפעת המטבעות, הצמיחה עמדה על 8.2% ביחס לתקופה המקבילה ב-2009.

למרות הקיטון בהכנסות הדולריות, הרווח הגולמי של החברה עלה ב-4.7% והגיע ל-43.2 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וזאת בעקבות שיפור בתמהיל המוצרים והתייעלות תפעולית, שהביאו לכך כי שיעור הרווח הגולמי של החברה עלה והגיע ל-38.9% מההכנסות, ביחס ל-37% ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרוויחה פרוטרום ברבעון הרביעי 11.1 מיליון דולר, עלייה של 11.1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה עלה הרווח הנקי של החברה ב-37.2% ביחס לתקופה המקבילה ב-2009, והגיע ל-35.3 מיליון דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד ברבעון זה על 18.4 מיליון דולר ביחס ל-27.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הפער נובע בעיקר מחידוש מלאים אצל החברה בשל הגידול בפעילות.

פרוטרום ביצעה בשנת 2007 שבע רכישות של חברות, וב-2009 רכשה 3 חברות, וזאת במטרה להגיע ליעד מכירות של מיליארד דולר ב-2012. על-אף שמוקדם יותר השנה אמר יהודאי כי החברה תבצע רכישות ב-2010, עד עתה לא ביצעה החברה רכישה השנה.