אילקס מדיקל: חוזים בדרום אפריקה וברוסיה בכ-10 מ' ד'

ד"ר משה בן-שאול, מנכ"ל אילקס מדיקל: "שני ההסכמים יבטיחו לחברה תזרימי מזומנים גבוהים ויציבים על פני תקופה של מספר שנים ויביאו לשיפור נוסף ברווחיה"

חברת אילקס מדיקל , בניהולו של ד"ר משה בן-שאול, ממשיכה להרחיב את פעילותה ברוסיה ובדרום אפריקה וחתמה על 2 עיסקאות בהיקף של 10 מיליון דולר, המתפרסות על פני פרק זמן של 5 שנים.

החברה הודיעה היום, כי חברת הבת, אילקס דרא"פ, התקשרה עם מעבדות PATHCARE בדרום אפריקה בעסקה, במסגרתה תתקין החברה למעלה מ-80 מכשירי Blood gas, מתוצרת חברת IL, המשמשים לניתור גזים בדם, במחלקות לרפואת החירום.

על פי ההסכם, המוערך בכ-1 מיליון דולר לשנה, ושיתפרס על פני חמש שנים, יחליפו המכשירים החדשים מכשירים קיימים של חברות מתחרות. עם השלמת העסקה תחזיק אילקס מדיקל בלמעלה מ-60% מנתח השוק בתחום התקנת ניתור הגזים בדם בדרום אפריקה.

העסקה הנוכחית מתווספת לפעילות הקיימת של אילקס בדרום אפריקה, ובראשה ההתקשרות ארוכת הטווח עם בנק הדם המרכזי של דרום אפריקה. במסגרת ההסכם, שהיקפו הכספי נאמד בכ-70 מיליון שקל בשנה, ובסך הכל כ-350 מיליון שקל ב-5 שנים, שיסתיימו בסוף שנת 2014, תספק אילקס מדיקל קרוב לכמיליון ערכות בדיקה לזיהוי נגיפי איידס וצהבת בתרומות דם.

בנוסף, הודיעה החברה כי חברת-בת נוספת, אילקס ביוטק, חתמה על הסכם לאספקת 2 מערכות Tigris ומגיבים מתוצרת חברת Novartis, לניתור וירוסים וזיהוי נגיפים במנות דם עם בנק הדם המרכזי של מפעלי הפלזמה בקירוב, רוסיה. שווי העסקה, מוערך על ידי החברה בכמיליון דולר בשנה, ובסך הכל בכ-5 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים.

אילקס החלה לפעול בשוק בדיקות הדם הרוסי בדצמבר 2007, אז דיווחה על עסקה ראשונה ברוסיה, במסגרתה סיפקה מערכת מסוג "טיגריס" לבנק דם שבסנט פטרסבורג וכן לבנק דם לילדים.

ד"ר משה בן-שאול, מנכ"ל אילקס מדיקל, אמר היום: "שני ההסכמים יבטיחו לחברה תזרימי מזומנים גבוהים ויציבים על פני תקופה של מספר שנים ויביאו לשיפור נוסף ברווחיה. עבור אילקס מדיקל מדובר בעוד דריסת רגל בשווקים מתפתחים החשובים לנו, שפוטנציאל ההכנסות הקיים בהם מוערך על ידינו במאות מיליוני שקלים בשנה".