ועכשיו נשמע כמה יו-טיוב אטרקטיבי

עד היום לא היה לאנשי אינטראקטיב סיבה לדחוף פרסום בו, והנה גוגל מספקת אותה

המהלך הנוכחי של גוגל הוא סוג של רעידת אדמה במונחים של השוק המקומי. עם כניסתה לשוק הפרסום בישראל, הכריזה ענקית האינטרנט כי אין בכוונתה לשלם עמלות יתר למשרדי האינטראקטיב שיבחרו לפרסם בגוגל. הכרזה זו למעשה איימה על המודל העסקי של השוק, במסגרתו משרד הפרסום העביר את תקציב הפרסום של הלקוח לגוף המדיה, אך קיבל בחזרה אחוז מסוים מהתקציב כעמלה.

במהרה נרקמו יחסי אהבה-שנאה בין גוגל ישראל למשרדי האינטראקטיב. האחרונים לא ששו לוותר על עמלות היתר, שנעות בין 30% ל-40%, אך נאלצו להתמודד עם הפלטפורמה החדשה לאחר לחץ מצד המפרסמים. כיום, פרסום במנוע החיפוש של גוגל הוא חלק בלתי נפרד ממערכת השיווק של המותגים הגדולים בישראל, ומשרדי הפרסום החלו להתמקצע בתחום במטרה לנצל את פלטפורמת הביצועים הזו.

כעת נכנעת גוגל ישראל לתכתיבים של משרדי האינטראקטיב, ובמקום לחנך את השוק - היא מתיישרת עימו. לכן, הצעד הנוכחי שלה עתיד להתחיל את תור הזהב בכל הנוגע למערכת היחסים בין הצדדים.

העמלות שמשרדי הפרסום יקבלו ייקבעו בין הצדדים, אבל סביר להניח כי הן יהיו לפחות בגובה העמלות שמציעים היום וואלה, mako ו-ynet. לצד ההכנסות הללו ייהנו משרדי הפרסום מכלי פרסום מתקדמים ומייעוץ.

"כשהצרכן הישראלי רוצה וידיאו, YouTube זה המקום הראשון שהוא מגיע אליו", אומר מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד, ובמובנים רבים הוא צודק.

כעת גוגל ישראל מצהירה כי היא רוצה גם נתח שוק מעוגת הפרסום בווידיאו, וכשגוגל רוצה משהו - היא לרוב משיגה.

המפסידים העיקריים עשויים להיות אתרי התוכן הגדולים, שרבעונים רבים מבטיחים כי הגידול בהכנסות יגיע מתחום הווידיאו, אך כעת יאבדו את היתרון היחסי שהיה להם - עמלות היתר.

משרדי הפרסום, מצידם, צפויים לדחוף את הפלטפורמה הפרסומית החדשה ללקוחות שלהם, כך שלא מן הנמנע כי המותגים הגדולים יתחילו לשמוע "עד כמה אפקטיבית פלטפורמת הווידיאו של YouTube", וכי יש להקצות "עוד משאבים" לפרסום ב-YouTube.

עכשיו רק נותר לראות האם הרומן בין גוגל ישראל למשרדי הפרסום אכן יפרח.