אין שחקן יותר גדול מהמועדון

לכוכבי-על מותר לעשות הכל בקבוצה שלהם. כלומר, עד שלנשיא נשבר מהם. כך גורש אנטוניו קסאנו, הגיבור של סמפדוריה, מהקבוצה

אנטוניו קסאנו הוא שחקן כדורגל אדיר. וגם חתיכת יצור משוגע על כל הראש. תזכורת קצרה: בשנה שעברה פרסם השחקן האיטלקי אוטוביוגרפיה שלהגיד עליה "שערורייתית" יהיה מינוח עדין ומלטף. בספר הוא כתב, בין היתר, על החיבה המוגזמת שלו לאוננות בתור ילד בבית הספר; על נערות ליווי שהבריח לבית המלון במדריד כששיחק בריאל; על כך ששכב במהלך חייו עם "600 או 700 נשים"; על הפרעות אכילה קשות ("5 חתיכות עוגה בכל לילה"); ועל העובדה ש"רק לעיתים נדירות אני נותן יותר מ-50% מעצמי על המגרש".

בשלוש השנים האחרונות שיחק קסאנו בסמפדוריה. שלוש שנים שבמפתיע היו נטולות אירועים חריגים. קסאנו הפך ללא עוררין לשחקן הטוב ביותר של הקבוצה, ולאחד מהשחקנים הטובים ביותר בסרייה A. אשתקד, עם 9 שערים ו-10 בישולים בליגה - הוא אפילו הוביל את "סמפ" למקום הרביעי, שהבטיח לה העונה השתתפות במוקדמות ליגת האלופות. קסאנו שוב הציג את היכולות ששכנעו את רומא של פאביו קאפלו לשלם לבארי 28.5 מיליון אירו עבור כרטיס השחקן שלו עוד כשהיה בן 18.

השמועות טענו שקסאנו, הפלייבוי הפרוע, נרגע - גם בעקבות העובדה שהחליט להתחתן.

השמועות היו מוקדמות מדי.

***

השערורייה החדשה החלה בשיחה תמימה בסוף החודש הקודם עם נשיא סמפדוריה, איל הנפט ריקארדו גארונה. גארונה ביקש מהקשר להצטרף אליו לארוחת ערב שיזם ארגון האוהדים של סמפדוריה. "אתה לא תצטרך להישאר שם הרבה זמן - תפגין נוכחות ותעזוב אחרי 10 דקות". קסאנו סירב. גארונה שאל אותו "למה". קסאנו השיב: "כי ככה אמרתי". גארונה אמר שמדובר בתשובה לא מספיק טובה, ואז החל המופע של קסאנו שעזב בזעם את מתחם האימונים של סמפדוריה, לא לפני שצרח על גארונה בן ה-74 דברים בסגנון של "אתה איש זקן ומחורבן".

גארונה, פגוע עד עמקי נשמתו, החליט להשהות את קסאנו באופן מיידי מהקבוצה, ואף פתח בהליכים להתרת חוזהו במועדון מבלי שיצטרך לפצות אותו אפילו באירו שחוק אחד. קסאנו נכנס ללחץ ופרסם הודעת התנצלות פומבית בה אמר בין היתר: "אני נמצא בלחצים גדולים בגלל ההיריון של אשתי. גארונה הוא כמו אבא בשבילי, האבא שמעולם לא היה לי" (אימו של קסאנו גידלה אותו לבדה בשכונת עוני בעיר בארי).

כדי להראות את רצינות כוונותיו הודיע קסאנו כי הוא מוותר לאלתר על מחצית משכרו לעונה הקרובה (משכורתו השנתית מוערכת ב-3 מיליון אירו). "אני כל כך אוהב את המועדון הזה - אני מוכן להישאר כאן לנצח", אמר.

כל הדברים האלו לא שכנעו את גארונה לרדת מהעץ. ביום ראשון החל הדיון בבית הדין של ההתאחדות האיטלקית בבקשת סמפדוריה להתיר את החוזה של קסאנו, תחת סעיף "התנהגות לא הולמת וחוסר צייתנות למעסיק". למרות מחאות מצד אוהדים ושחקנים בסמפדוריה, גארונה ממש לא מוכן לוותר: "קסאנו אכזב אותי ברמה האנושית", אמר. "אני בטוח שנתגעגע לקסאנו כשחקן, הוא בהחלט שחקן מיוחד. אבל יש לי ערכים, ואחד מהם הוא אינטגריטי. וזה משהו די נדיר בעולם של היום".

רק כדי להבין לאיזו רמת מיאוס הגיע קסאנו על נשיא המועדון: לפי דיווחים באיטליה, אינטר מעוניינת לרכוש את קסאנו שסעיף השחרור שלו עומד על 20 מיליון אירו. גארונה היה יכול פשוט לבצע עסקה עם אלופת איטליה ולהעיף את קסאנו לכל הרוחות. לאחר שיסתיים הדיון בעניין החוזה של קסאנו, יוכל הפלייבוי הסורר לעבור לכל קבוצה בעולם בהעברה חופשית. אבל גארונה מעדיף את הערכים שלו על פני כסף.

***

את המילה האחרונה בפרשה הזאת בכל זאת ניפק קסאנו. ביום שני האחרון דיווח ה"לה סטאמפה" כי השחקן מכין תביעה בשווי מיליון אירו נגד גארונה וסמפדוריה, על פגיעה בשמו הטוב. האם האוטוביוגרפיה השנייה בדרך?