מנכ"ל מאוחדת לשעבר החזיר מיליון שקל למדינה

זאת על רקע דו"ח מבקר המדינה מאתמול על קופ"ח מאוחדת ■ המנכ"ל לשעבר, עוזי סלנט, נאלץ להחזיר את הכספים לאור דרישת הממונה של השכר באוצר, אילן לוין

עוזי סלנט, מנכ''ל קופת-חולים מאוחדת ואחד "הכוכבים" הראשיים בדו"ח המבקר מאתמול (ב'), החזיר ב-2009 מיליון שקל (ברוטו) שלקח כנגד תשלומי פרישה שלא כדין. בסך-הכול החזיר סלנט חצי מיליון שקל מכיסו (נטו) - כך נודע ל"גלובס".

למעשה, החזרת הכספים הזאת הופיעה לפני כ-3 שבועות בדו"ח הממונה על השכר באוצר, אך שם לא צוין במפורש שמו של סלנט אלא הוא הופיע כ"בכיר לשעבר במערכת הבריאות".

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, דרש מסלנט כבר לפני כשנתיים להחזיר לקופה הציבורית כספים עודפים שנטל במסגרת הסכם הפרישה שלו מהקופה. באוצר טענו כי סלנט ניפח את שכרו זמן קצר לפני שפרש, עד שהפך באותם ימים לשיאן השכר במגזר הציבורי, עם שכר ברוטו של 90 אלף שקל בחודש. ניפוח השכר השפיע באופן ישיר על תשלומי הפנסיה של סלנט, ואת הסכומים האלה ביקשו באוצר להשיב.

השכר המנופח של סלנט הוא רק קצה הקרחון: סלנט זכה ל"מצנח" פרישה בשווי כולל של 9 מיליון שקל, שהורכב מפיצויים בשיעור של 200%, 1.1 מיליון שקל בגין פדיון ימי מחלה ו-500 אלף שקל בגין פדיון ימי חופשה. כלומר, לפחות לכאורה, סלנט מעולם לא היה חולה וכמעט אף פעם לא יצא לחופשה.

בהקשר זה צריך להזכיר כי דו"ח המבקר חשף את השיטה בה השתמשו המנכ"ל הנוכחי של קופת-חולים מאוחדת, שמואל מועלם, ובכירים נוספים בקופה: אלה זכו לפדיון ימי חופשה בסך מאות אלפי שקלים, אולם ימי החופשה מעולם לא נוכו להם. כך, לפחות לכאורה, הם יכולים לקבל שוב תשלום על ימים שכבר נפדו בפועל.

על-פי הערכות, סלנט ביקש "לסגור" את עניין התשלומים העודפים שלקח שלא כדין מול יחידת האכיפה באגף הממונה על השכר במשרד האוצר, בראשות שמואל נחמני, עקב הגשת מועמדותו לראשות עיריית רחובות.