הכנסות אקסלנס עלו, הרווח הרבעוני נותר על 30 מיליון שקל

דוד ברוך: "זו הייתה שנה לא פשוטה שבה התחרות עלתה מדרגה, הרגולציה התהדקה, התגבר הלחץ כלפי מטה של דמי הניהול, אבל אקסלנס המשיכה לגדול, ובכמה חזיתות"

בית ההשקעות אקסלנס פרסם היום (ג') את תוצאותיו לרבעון השלישי, שמהם נשקפת יציבות ברווח, למרות גידול בהכנסות. הרווח הנקי של בית ההשקעות הסתכם ב-30 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

מתחילת השנה עמד הרווח הנקי על 98 מיליון שקל - גבוה ב-4% מהתקופה המקבילה. ההכנסות, לעומת זאת, צמחו ברבעון ב-12% ל-156 מיליון שקל, ומתחילת השנה הסתכמו ב-477 מיליון שקל - עלייה של כ-21%.

"זו הייתה שנה לא פשוטה שבה התחרות עלתה מדרגה, הרגולציה התהדקה, התגבר הלחץ כלפי מטה של דמי הניהול, אבל אקסלנס המשיכה לגדול, ובכמה חזיתות. אולי אין פה ניצוצות, אבל בסה"כ אני שבע רצון", כך אמר היום דוד ברוך, מנכ"ל בית ההשקעות בהתייחסו לתוצאות. אקסלנס נמצא בשליטת חברת הביטוח הפניקס, ובסוף הרבעון השלישי עמד היקף נכסיו המנוהלים על 59 מיליארד שקל - צמיחה של 16% לעומת הרבעון המקביל.

בתוצאות הרבעון ניתן לראות בבירור את היתרון שיש לאקסלנס במבנה ההכנסות המבוזר שלו. ברבעון החולף ניכרה חולשה בתחום הברוקראז', אולם תעודות הסל ומגזר ניהול ההשקעות בתיקי השקעות וקרנות נאמנות חיפו על כך.

חולשה בברוקראז'

כאמור, תחום הברוקראז' באקסלנס המשיך להפגין חולשה, וההכנסות ממנו ברבעון הסתכמו ב-9 מיליון שקל, ירידה של 36%. מתחילת השנה מדובר על ירידה של 27% בהכנסות מברוקראז', שהסתכמו ב-35 מיליון שקל.

בקופות הגמל של אקסלנס נשמרה היציבות, וההכנסות מהן עמדו על 58 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. יחד עם זאת, הרווחיות התפעולית של מגזר זה נפגעה מעט, והסתכמה ב-18 מיליון שקל, לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל.

באקסלנס מסבירים כי הרווחיות נפגעה בין היתר מעלייה בהוצאות, שנבעה מקמפיין שאותו השיקו בבית ההשקעות לאחרונה. גם ההוצאות על רגולציה הולכות וגדלות. "העלייה ברגולציה היא לא רק סיסמה שכולם מדברים עליה. מי שרוצה לשחק במגרש צריך לעמוד בדרישות האלה, וכבר ראינו כשיש תקלה רגולטורית איזה מחיר היא גובה".

תעודות הסל של אקסלנס, המנוהלות על-ידי החברה הבת קסם, הצליחו לצמוח ב-55% בהכנסות, שהסתכמו ברבעון ב-28 מיליון שקל. גם הרווחיות של תעודות הסל השתפרה, והרווח התפעולי עלה ל-14 מיליון שקל.

צמיחה נרשמה גם בקרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות, שתרמו הכנסות של 50 מיליון שקל לעומת 44 מיליון שקל. לא ניתנה בדו"חות הפרדה בין הקרנות לתיקים, אולם ניתן לראות כי למרות גידול בהיקף הנכסים, שיעור הרווחיות של המגזר נשאר די יציב - 14%-16%. בהחלט ייתכן כי הדבר נובע ממלחמת דמי הניהול בענף הקרנות.

"יש כמה נושאים שמטרידים אותי בנוגע לענף, ואחד מהם הוא הלחץ כלפי מטה של דמי הניהול בקרנות", אמר ברוך. "אין ספק שהתהליך הזה יימשך גם לתוך 2011". גם תחום החיתום רשם צמיחה משמעותית, של כ-50%, להכנסות של 6 מיליון שקל.

על השורה התחתונה של בית ההשקעות הכבידו הוצאות הנהלה וכלליות שזינקו ברבעון ב-33% ל-100 מיליון שקל. באקסלנס מסבירים את הגידול בעלויות של קמפיינים פרסומיים.

11
 11