הבורסה התאוששה בעקבות העולם בהובלת מניות הקידוחים

המעו"ף עלה ב-0.2% ■ אבנר זינקה ב-4% ורציו טיפסה ב-2.6% ■ כי"ל ירדה ב-0.7% במחזור גדול של כ-314 מ' ש' ■ החוזים בוול סטריט מאותתים על עליות

עליות שערים קלות איפיינו היום את המסחר בבורסה של ת"א כתיקון לירידות שנרשמו אתמול ובהובלת מניות הקידוחים והבנקאות. גם היום המשיכו המשקיעים בבורסה באחד העם לעקוב אחרי ההתרחשויות בשוקי חו"ל, ובמקביל המשיכו חברות מובילות בת"א לפרסם את דו"חותיהן לרבעון השלישי. באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת ונטייה לירידות ובאירופה מתקנים השווקים את הירידות החדות מאמש בעליות קלות כאשר גם החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על עליות של 0.4% בפתיחת המסחר היום.

סקטור הגז הטבעי לא יורד מהכותרות

אתמול דיווחנו כי מודל המיסוי החדש שמציעה ועדת ששינסקי מוריד את שוויו של מאגר תמר בכ-60% - כך עולה מתחשיבי הוועדה המצורפים לדו"ח. התחשיב מתבסס על נתוני מאגר לדוגמה המופיע בדו"ח ודומים מאוד לאלו של "תמר" מבחינת כמות הגז, מחירו ועלויות החיפוש וההקמה. על פי התחשיב, עם יישום המודל יצנח השווי המהוון נטו של המאגר מכ-23 מיליארד שקל (כ-6.25 מיליארד דולר) ל-9.15 מיליארד שקל, כלומר, פחות מ-2.5 מיליארד דולר. בקידוח תמר שותפות בין השאר ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים .

קידוח האקספלורציה באתר "לוויתן" מתקדם במהירות ועומד להגיע בימים הקרובים לשכבת המטרה. עצבי המשקיעים, מיותר לציין, מתוחים עד הקצה. ברקע, כמובן, עומדות המלצות ועדת ששינסקי שהתפרסמו לאחרונה. אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, ירון זר, מעדיף לא לחכות ומפרסם הבוקר סקירה עדכנית על החברות המעורבות בקידוחי "תמר" ו"לוויתן". "אנו אופטימיים לקראת תוצאות קידוח לוויתן במיוחד לאחר הביטחון בתגליות שהפגינה ועדת ששינסקי. נזכיר כי מדובר במניות בסיכון גבוה וכי טווח התרחישים רחב", אומר זר. רציו זוכה למחיר יעד של 55 אגורות.

ויש גם מי שלא נרתע מההתרחשויות האחרונות. "הכשרת היישוב אנרגיה" בדרך לבורסה: החברה, המהווה את זרוע החיפושים בתחום הגז והנפט של הכשרת הישוב שבבעלות עופר נמרודי פירסמה אתמול תשקיף לפיו בכוונתה לבצע בקרוב הנפקה על פי שווי שוק של מיליארד שקל. מהתשקיף עולה עוד כי נמרודי מתכוון להנפיקה 13% מהחברה ולגייס בכך 130 מיליון שקל. ההחזקה העיקרית של החברה היא בקידוחי מירה ושרה.

סלקום ריכזה עניין על רקע הודעתה כי בעקבות רפורמת הקישוריות, שעתידה להיכנס לתוקף בינואר 2011, היא מכריזה רשמית על כוונתה לייקר את תעריפי הסלולר שלה.

מכתשים אגן הוסיפה לרכז עניין על רקע הציפייה לסגירת העסקה לרכישתה ע"י כימצ'יינה, אך בינתיים הודיעה היום החברה כי היא רוכשת חברות קוטלי חרקים במקסיקו ובקוריאה השוק. התנאים הפיננסים של העסקאות לא נמסרו.

חברת שטראוס דיווחה היום על ירידה של 32% ברווח הנקי לבעלי המניות, שהסתכם בכ-42 מיליון שקל ברבעון השלישי. עוד אנקדוטה הקשורה לחברה הוא דירוגה של נשיאת החברה, עופרה שטראוס במקום ה-16 ברשימת הנשים המובילות של המגזין "פייננשל טיימס".

חברת התעופה אל על , בניהולו של אליעזר שקדי, נהנתה ברבעון השלישי מהעלייה בתיירות לישראל ובתנועת הנוסעים בנתב"ג, נמל הבית של החברה. אל על דיווחה הבוקר על רווח נקי של כ-42.5 מיליון דולר ברבעון, לעומת כ-12.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2009.

טאואר דיווחה היום על שיתוף פעולה עם סינופסיס ליצירת פתרונות תכנון. "טאואר-ג'אז ו-Synopsys משתפות פעולה במטרה ליצור פלטפורמה שתאפשר למהנדסים לעבוד ביתר נוחות ויעילות, תוך הורדת עלויות וצמצום זמני התכנון והפיתוח" מסרה החברה.

חוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדי בוימלגרין וחברת אזורים וערכו בהן חיפוש - כך הודיעו אתמול לאחר סיום המסחר שתי החברות. הפשיטה נערכה על-ידי מחלקת החקירות של הרשות, ונמסרו בה לחוקרים מסמכים שונים. כמו כן נחקרו נושאי משרה אחדים משתי החברות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]