תביעת לשון הרע: גיסתי מפיצה שקרים ומספרת שאנסתי את בתה

תושב היישוב בארותיים תובע פיצוי של מיליון שקל מגיסתו ואחייניתו, בטענה כי הן מפרסמות במושבי הסביבה כאילו לפני למעלה מ-20 שנה הוא אנס את האחיינית בעת שהיתה בת 8

לבית משפט השלום בראשון-לציון הוגשה הבוקר (ד') תביעת לשון הרע חריגה ויוצאת דופן, לפיצויים בשיעור מיליון שקל.

התובע, תושב היישוב בארותיים, טוען בתביעתו כי גיסתו ואחייניתו מפרסמות במושבי הסביבה כאילו לפני למעלה מ-20 שנה הוא אנס את האחיינית (בתו של אחיו), בעת שהיתה בת 8.

האחיינית היא כיום בת 30 שנה, ואילו הדוד-התובע הוא בן 39.

באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ מפרט הדוד התובע סדרה של פרסומים, שנעשו בידי אשתו של אחיו, כדי להזיק לו ולגרום לו לעזוב את מושב בארותיים, אשר בסמוך לו מתגוררות היא והאחיינית (שהיא בתה).

לטענתו, גם כשביקש להתקבל במושבים אחרים, גיסתו פרסמה שם את הדברים כדי שהוא לא יתקבל גם בהם.

בכתב התביעה מפורטים 4 פרסומים עיקריים של לשון הרע.

הראשון, כאשר התובע ניסה להכניס את בנו הפעוט לפעוטון במושב, אך הגיסה מיהרה למקום וסיפרה להורי הילדים ולמנהלת הפעוטון כי הוא פדופיל וכי הוא אנס את בתה.

לדבריו, בעקבות כך הודיעו ההורים כי הם אינם מסכימים שבנו יתקבל לפעוטון, ואיימו כי אם הוא יתקבל - הם יוציאו את ילדיהם מן הפעוטון. דבר זה גרם למנהלת הפעוטון לשנות את דעתה ולהודיע לו כי בנו לא יוכל להתקבל לפעוטון.

הפרסום השני, נטען, הוא במודעה שפורסמה ברחבי המושבים, שבה נכתבה "אזהרה! פדופיל-אנס", תוך ציון שמו וכתובת מגוריו של התובע. בסיום המודעה נכתב: "פרטים במזכירות" והתובע טוען כי בכך שיוותה הגיסה למודעה "חזות רשמית" כאילו היא פורסמה על-ידי מזכירות המושב.

הפרסום השלישי, טוען התובע, נעשה בהודעת דואר אלקטרוני ששוגרה מוועדת התרבות המשותפת של המושבים עולש ובארותיים לעשרות בתי-אב באזור, ואשר אליה צורף מכתבה של הגיסה הנתבעת.

במכתב זה סיפרה הגיסה כי בעת שבתה היתה בת 8 שנים (והדוד בן 17), ביצע בה התובע, אחיו של בעלה, "מעשה אינוס", דבר שהביא להתמוטטות חיי משפחתה. עוד היא סיפרה במכתב כי לאחר שהמשפחה השתקמה וחזרה לחיים נורמליים, עבר הדוד להתגורר במושב בארותיים, הסמוך למקום מגוריהם, וזאת "מתוך התרסה וצעד שרק איש חסר לב וחולה בנפשו וראשו עושה". לדבריה, הדבר גרם להתמוטטות חוזרת של משפחתה. היא קראה לתושבי האזור שלא לתת לדוד לחיות ביניהם.

התובע מוסיף וטוען כי הפרסום הרביעי נעשה בהודעת דואר אלקטרוני נוספת, ששיגרה הגיסה לאותם נמענים שאליהם שוגרה ההודעה הקודמת. להודעה זו צורף מכתב אישי שכתבה האחיינית, ושבו היא אישרה את נכונות טענותיה של אמה. במכתב זה כתבה אחייניתו של התובע כי כשהיתה בת 8, ובעת שהדוד שלה שמר עליה ועל אחיותיה כ"בייביסיטר", הוא ביצע בה "מעשה אינוס על הספה בסלון". "לא אכנס לתיאורים גרפיים, על מנת שלא לזעזע אתכם יתר על המידה", הוסיפה האחיינית במכתבה.

לדבריה, היא הדחיקה את הפרשה משך שנים רבות, כמעט לא זכרה את הדבר כלל, עד שבאירוע משפחתי כלשהו בחג הפסח, לאחר שהיא כבר נישאה, כאשר היא רחצה כלים, הוא עבר מאחוריה. "באותו רגע, כמו פיצוץ, חזרו אליי כל הזיכרונות המודחקים", סיפרה האחיינית במכתב. "הכלים נפלו לי מהידיים והתנפצו לרסיסים, וכך גם אני. הייתי שבר כלי".

בכתב התביעה טוען התובע כי הדברים שפורסמו אודותיו לא שיקפו את האמת, וכי הם פורסמו בחוסר תום-לב ומתוך כוונה לפגוע בו. לדבריו, מאז הפרסומים הוא ומשפחתו חשים מנודים מן החברה, והיחס כלפיהם הוא כאל מצורעים. עוד טוען התובע כי בעקבות הפרסומים הוא נאלץ לחפש מקום מגורים אחר, מרוחק, לו ולמשפחתו.

עו"ד אמיר טיטונוביץ הגיש את התביעה, בשם התובע, גם נגד ראש המושב ונגד חברי ועדת תרבות, אשר לטענתו סייעו לגיסה ולאחיינית להפיץ את דברי לשון הרע אודות התובע.

טרם הוגש כתב הגנה.