יורי מילנר רומז: mail.ru לא פוסלת השקעה גם בטוויטר

בין החברות בהן מושקעת חברת ההשקעות בניהולו של יורי מילנר נמנות פייסבוק, זינגה וגרופון ■ "אנו מחפשים בעיקר חברות אינטרנט חברתי, אך לא פוסלים תחומים אחרים"

יורי מילנר, מנכ"ל חברת ההשקעות הרוסית mail.ru (לשעבר DST), המחזיקה במניות של מספר חברות טכנולוגיה מובילות, רמז אתמול (ג') כי גם טוויטר על הכוונת. בין החברות בהן מושקעת mail.ru נמנות החברות הפרטיות פייסבוק, זינגה וגרופון.

מילנר ציין כי יש 25 עד 30 חברות המוחזקות בבעלות פרטית העומדות בקריטריון ההשקעות של mail.ru. "החברות שאנו מחפשים הן בשלב מתקדם ועם שווי מוערך של מיליארד דולר או יותר", אמר מילנר בכנס Web 2.0 בסן פרנסיסקו. "אנחנו מחפשים בעיקר חברות בתחום האינטרנט החברתי אבל לא פוסלים גם תחומים אחרים", הוסיף.

כשנשאל על השקעה אפשרית של mail.ru בטוויטר אמר: "אני מניח שהם ברשימה מפני שהם עומדים בקריטריון, אבל אני מעדיף שלא להגיב על דברים שעוד לא קרו".

לאחרונה מנסה טוויטר למצוא אפיק הכנסה חדש באמצעות שילוב טכנולוגיות פרסום מקוון באתרה. לטוויטר יש 175 מיליון משתמשים ובין המשקיעים בה ניתן למנות את הקרנות T. Rowe Price ו-Insight. על-פי הערכות, שווייה של החברה הפרטית הוא 3.4 מיליארד דולר.

על-ידי השקעה בחברות דוגמת פייסבוק, העתידות לצאת להנפקה בעתיד, מקווה mail.ru להשיג תשואה נאה עם הפיכתן לציבוריות. עם זאת, מילנר דיבר על אסטרטגיית ההשקעות של החברה שבראשה הוא עומד בהקשר רחב יותר של שינויים טכנולוגיים וחברתיים. כך למשל, אמר מילנר כי פייסבוק היא חברה ש"יכולה לשנות מהותית את האופן בו מידע מומר ומעובד". הוא הוסיף כי פייסבוק היא דוגמה ל"שילוב של גאונות מתמטית ועוצמת מחשוב שיכולה לשנות את פני העולם בתוך 10-20 שנים" והודה גם כי יש מתיחות בין שתי חברות בהן מושקעת mail.ru - פייסבוק (אותה כינה "הפלטפורמה") וזינגה (אותה כינה "השחקנית הדומיננטית בפלטפורמה").

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2010