בהלת קניות: הרכישות המקוונות בארה"ב צפויות לזנק בחגים

קומסקור: ההוצאה תעלה ב-9% בנובמבר ודצמבר, פי שניים לעומת הגידול אשתקד ולעומת תחזית קודמת של 7% ■ באוקטובר נרשמה עלייה חדה בהוצאות הצרכנים באינטרנט

ההוצאות על קניות באינטרנט בעונת הקניות המלווה את תקופת החגים של דצמבר הקרוב יגדלו ב-9%, פי שניים לעומת הגידול אשתקד - כך מעריכים בחברת המחקר קומסקור.

חברת המחקר העלתה את תחזיתה עבור גידול הוצאות הצרכנים על קניות מקוונות לחודשים בנובמבר ודצמבר מ-7% ל-9%, לאחר שבאוקטובר נרשמה עלייה חדה בהוצאות הצרכנים באינטרנט, הנגרמת בשל התחרות העזה בין הרשתות הקמעונאיות ובראשן וול מארט ואמזון, המציעות עסקאות אטרקטיביות לגולשים.

באוקטובר האחרון, חודש שנתוני הצריכה בו משמשים כלי לניבוי התנהגות הצרכנים בחגים, הזהירו בקומסקור כי כל שינוי לרעה בשיעורי האבטלה בארה"ב, שיעור האינפלציה או התדרדרות בשוק ההון עלולים לפגוע בהוצאות הצרכנים לקראת החגים.

פדרציית הקמעונאות הלאומית בארה"ב מעריכה כי סך הוצאות הצרכנים על קניות בעונת החגים השנה תגיע ל-4.47 מיליארד דולר, גידול של 2.3% לעומת 2009.

אף שההוצאות על קניות ברשת תופסות נתח של 7% בלבד מסך הוצאות הצרכנים בעונת החגים בארה"ב, ללא שקלול של הוצאות על אוכל, דלק ומכירות כלי רכב, מדגישים בקומסקור כי יש מגמה של גידול בהיקף הקניות הנערכות ברשת.

הגידול המרשים בהיקף הקניות באתרים קמעונאים דוגמת אמזון עודד את הקמעונאיות הגדולות בשוק הלא מקוון, דוגמת וול מארט, להרחיב את פעילותן באינטרנט. כך הודיעה וול מארט כי תעניק משלוחים בחינם לבית הלקוח עבור כל מוצרי האלקטרוניקה שיימכרו באתרה.

אמזון, בתגובה, יצאה בהכרזה זהה וציינה כי בין כה וכה היא מעניקה משלוחים חינם עבור מוצרים שמחירם עולה על 25 דולר.