אולפני וורנר חוקרים: כיצד דלף לרשת הסרט החדש של הארי פוטר?

סרט רע: 36 דקות מהסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות" דלפו לאתרי שיתוף קבצים ברשת ■ "זו פגיעה קשה בזכויות היוצרים שלנו", נכתב במייל שנשלח מהאולפנים

אולפני האחים וורנר הודיעו כי החלו בחקירת דליפת הסרט החדש בסדרת "הארי פוטר" לאתרי שיתוף קבצים באינטרנט לפני הקרנת הבכורה של הסרט ב-19 בנובמבר.

"זו פגיעה קשה בזכויות יוצרים וגניבה של רכוש אולפני וורנר". כך נכתב במייל שנשלח מהאולפנים. "אנחנו חוקרים את המקרה בנחרצות ונמצה את הדין עם המעורבים בדבר".

36 הדקות הראשונות מהסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 1" אופשרו להורדה באתרים כמו BitTorrent במהלך השבוע, כך לפי הבלוג שעוקב אחרי חדשות הורדות סרטים, TorrentFreak. מאולפני האחים וורנר נמסר כי הם עובדים על הגבלת והסרת העותקים הגנובים מהרשת.

הזיכיון על ספרי "הארי פוטר" הביאו לרווחים של 5.42 מיליארד דולר ממכירת כרטיסים מסביב לעולם מ-6 הסרטים הראשונים בטרילוגיה המצליחה, כך עולה מנתוני Box Office Mojo.

אולפני הסרטים בארה"ב דוחקים בממשלה להשתלב במאבקם נגד פיראטיות, שלפי בכירים באולפני הוליווד עולה לכלכלת ארה"ב יותר מ-20 מיליארד דולר בשנה. ביוני האחרון תפסה ממשלת ארה"ב 9 מפעילי אתרים שמאפשרים הורדה בלתי חוקית של סרטים.

הקרנת הבכורה של הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 1" צפויה להתקיים בעוד יומיים בארה"ב; הסרט האחרון בסדרה יעלה למסך ב-15 ליולי 2011.

מניית חברת-האם של האולפנים, טיים וורנר , רשמה היום (ד') עלייה קלה בערכה על רקע הדיווח - בהמשך לעלייה של כ-4.8% מתחילת השנה.