וינשטיין מתערב בסכסוך העבודה של פרקליטי המדינה

היועמ"ש פנה לליו"ר ההסתדרות עופר עיני, במטרה להביא לסיום שביתת הפרקליטים שנכנסה היום ליומה השלישי ■ "אודה לך אם תטיל את מלוא כובד משקלך כדי להביא לסיום השביתה"

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט להתערב בסכסוך העבודה של ארגון פרקליטי המדינה, במטרה להביא לסיומה של שביתת הפרקליטים, שנכנסה היום (ה') ליומה השלישי.

במשרד המשפטים מציינים כי התערבותו של וינשטיין מסמלת ככל הנראה כי בצמרת המערכת המשפטים מתחילים להבין את הנזקים העצומים למדינה שעלולה לגרום השביתה, אם זו תתארך מעבר לימים בודדים.

"על כולנו מקובל העיקרון החשוב של שימור הפרקליטות כיחידה איכותית בשירות הציבורי", כתב וינשטיין אמש (ד') ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני. "ברורה אפוא החשיבות שיישוב חילוקי הדעות באשר לתנאי העבודה של הפרקליטים יבוא לכלל הכרעה בדרך חיובית ומוסכמת.

"לנגד עיניי, וכחלק מתפקידי, נשקלים גם הנזקים לאינטרס הציבורי ולפגיעה במתדיינים כתוצאה מביטולם ודחייתם של דיונים. אני מוטרד מאוד מנזקים מצטברים אלה, ועל כן פנייתי אליך. אודה לך אם תטיל את מלוא כובד משקלך ובהקדם האפשרי, כדי להביא לסיום השביתה ולחידוש המשא-ומתן בין הצדדים".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, פנה לשר המשפטים יעקב נאמן ולשר האוצר יובל שטייניץ, בבקשה שיעשו כל מאמץ כדי להביא להידברות שתביא לסיום סכסוך העבודה של הפרקליטים בשירות המדינה. זאת, תוך שהאוצר יגלה "פתיחות בהתייחס לכל נושא שנוי במחלוקת עם הפרקליטים, לרבות טבלאות שכר. כראש הלשכה", הוסיף גיא-רון, "אני מבקש לעמוד לצידם של הפרקליטים במאבקם הצודק לשיפור מעמדם המקצועי".

יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד דורון ברזילי, פנה לכלל חברי הלשכה במחוזו, וכתב כי "מדובר במאבק חשוב וצודק, היכול להשליך על תנאי העסקתם של אלפי עורכי הדין המועסקים הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי". הוא קרא לכלל עורכי הדין "להתחשב במאבקם של פרקליטי המדינה, ובוודאי שלא לנצל את היעדרותם ולעתור בבקשות שלא היו מועלות אם המצב היה שונה".