וול סטריט סגרה בעליות; ג'נרל מוטורס הוסיפה 3.6%

האופטימיות מכיוון אירלנד השפיעה ■ ■ ג'נרל מוטורס ריכזה ביום המסחר הראשון מחזור של יותר מ-15 מיליארד דולר ■ נתוני מאקרו טובים דחפו המדדים

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בעליות של יותר מ-1.5%. יום המסחר (ה') נפתח בעליות קלות לאחר מגמה מעורבת שנרשמה אמש ועל רקע עליות במדדים המובילים באירופה. לאחר מכן חלה התחזקות בעליות בעקבות פרסום נתוני מאקרו טובים.

גם בורסות אירופה עלו היום על רקע המגעים של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית עם אירלנד, מו"מ שעשוי להסתיים בסיכום על חבילת סיוע. ג'נרל מוטורס, שגייסה אמש 23.1 מיליארד דולר בהנפקה הראשונית לציבור, מיקדה את תשומת הלב של המשקיעים.

כאמור, בורסות אירופה שעלו בחדות מבשרות על אופטימיות מסתמנת מניסיונות הפיתרון למשבר החוב באירלנד בהם מעורבים נציגי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית. "הסנטימנט השלילי בוול סטריט היה בימים האחרונים בשל אירלנד ועכשיו נראה כי אירלנד קרובה מאוד לעסקה וזה בהחלט תורם לשינוי הסנטימנט", אמר אסטרטג שווקים בבנק סקסו. עוד הוסיף בהקשר זה כי ג'נרל מוטורס היא חברה גדולה ועשויה להיות בעלת השפעה גדולה מאוד על סנטימנט השוק הרחב, אך אירלנד דומיננטית יותר בהשפעתה על הסנטימנט של השווקים.

ברמת המאקרו, היום פורסם בשעה 15:30 שעוננו נתון תביעות ראשונות לדמי אבטלה, שהצביע על עלייה של אלפיים בקשות בשבוע האחרון, סך התביעות לדמי אבטלה הסתכם ב-439 אלף בקשות לעומת צפי האנליסטים ל- 442 אלף ולאחר שבשבוע הקודם נרשמו 435 אלף בקשות.

אינדיקציה נוספת לצמיחת הפעילות התעשייתית בארה"ב סיפק היום מדד Philly Fed שזינק בחדות ב-22.5 נקודות לעומת צפי לעלייה של 5 נקודות ולאחר שעלה בנקודה אחת בחודש הקודם. מדובר בעלייה הגבוהה ביותר מאז חודש פברואר האחרון. מדד האינדיקטורים המובילים שפורסם גם כן היום, זמן קצר אחרי פתיחת המסחר, עלה בהתאם לציפיות ב-0.5% לעומת עלייה של 0.3% בחודש הקודם.

במצעד הדו"חות, עם סיום המסחר יפרסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון החברות: דל מחשבים , מארוול ורשת האופנה גאפ .

מחזור ענק בג'נרל מוטורס

ג'נרל מוטורס (סימול: GM) ריכזה כאמור עניין רב ביום המסחר הראשון שלה. ענקית הרכב מדטרויט, גייסה אמש 23.1 מיליארד דולר בהנפקה הראשונית לציבור הגדולה בארה"ב, כאשר מחיר המניה נקבע על 33 דולר והיא תחל להיסחר היום בפתיחת המסחר בוול סטריט. בכך, ירדה ההחזקה של הממשל האמריקני ב-GM בכמחצית, כזכור, בשיאו של המשבר הכלכלי התערב הממשל האמריקני והציל את GM בהשקעה של 50 מיליארד דולר, בתמורה להקצאת מניות.

פורד ריכזה אף היא עניין ורשמה ירידה, על רקע הודעתה כי תמכור בהיקף של 374 מיליון דולר מניות מאזדה.

סירס , רשת בתי הכלבו הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על גידול בהפסדים לרמה של 218 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 באוקטובר, לעומת הפסד של 127 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

NetApp עלתה היום על רקע פרסום דוחות החברה אתמול, שדיווחה על קפיצה של 72% ברווחי החברה.

ריטליקס דיווחה היום על תוצאות הרבעון השלישי עם עלייה קלה בהכנסות ברבעון. ההכנסות הסתכמו בכ- 52.9 מיליון דולר לעומת כ- 50.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 6.5 מיליון דולר או 0.27 דולר למניה בדילול מלא בהשוואה לרווח נקי מתואם של כ- 5 מיליון דולר או 0.24 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.

צורן ריכזה עניין לקראת התכנסות בעלי המניות של חברת ‏Microtune‏ מחר בטקסס על מנת לאשר את רכישת החברה על-ידי צורן תמורת 166 מיליון דולר. שתי החברות הודיעו על העסקה בספטמבר, ומספר בעלי מניות של מיקרוטון התארגנו לתביעות נגד החברה, מאז הגיעה מיקרוטיון לטיוטת הסכם עם המשקיעים שתבעו.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]