חג מולד בתפוח הגדול: כמה יעלה לכם לבלות את הכריסמס בניו-יורק?

העונה הקרה מביאה איתה דילים לא רעים למי שמבקש לבלות את סוף השנה בניו-יורק: טיסות קונקשן במחיר מוזל, חדרי מלון בהוזלה של עד 50% ומכירות מטורפות לקראת הכריסמס

ערמונים מהאש נמכרים בפינת כל רחוב, רחבת ההחלקה-על-הקרח המסורתית בבניין רוקפלר עמוסה ילדים מצועפים עם גלגליות קטנות על הרגליים, עץ האשוח הענק במרחק כמה צעדים, עיר מלאה בקישוטים ואורות מנצנצים, ועצי הסנטרל פארק עמוסי השלג מטילים צל על אנשי השלג שפרוסים לכל אורך המדשאות הענקיות.

חג המולד בניו-יורק, מספרים מי ששרדו את הקור ברחובות התפוח הגדול, הוא חוויה בלתי נשכחת, ובמושגים צרכניים - מדובר גם בעסקה לא רעה בכלל.

התקופה הזאת של סוף דצמבר היא עיתוי מוצלח מכמה סיבות: העובדה שהאמריקנים באופן מסורתי מעבירים את החג בחיק המשפחה מרוקנת את בתי-המלון במרכז העיר וגורמת להם להציע מחירים נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים ביתר ימות השנה, ובתי-הכלבו הגדולים מציעים את המבצעים הגדולים ביותר שלהם לרגל החג (כאשר היום שלאחר החג מזמן את הדילים הטובים ביותר עבור השאריות שנותרו על המדפים לאחר גל הקונים).

ביחד עם מחירי החורף של הטיסות והדילים המוצעים דרך יבשת אירופה - מדובר באפשרות נדירה "לטעום אמריקה" במחיר הזדמנות. רק אל תשכחו מחממי אזניים.

חניית ביניים באירופה חוסכת מאות דולרים

ארה"ב, מסתבר, היא היעד המועדף על הישראלים, כפי שניתן ללמוד מכמות הטיסות היוצאות מישראל לשני נמלי-התעופה העיקריים בניו-יורק מישראל מדי יום. על-פי ההערכות, מדי שנה טסים מעל חצי מיליון ישראלים לארה"ב, רובם דרך ניו-יורק.

על-פי הנתונים, היעד היחיד שהצליח "לגרד" את היקפי הנסיעות לארה"ב הוא אנטליה שבטורקיה בתקופת השיא במועדונים שלה, אי-שם בקיץ 2008.

בכל שבוע יוצאות 41 טיסות ישירות מתל-אביב לניו-יורק, כשהחברות העיקריות הפעילות בקו הן אל-על ולצידה קונטיננטל ודלתא. חברת US איירווייז מפעילה מדי יום טיסות לפילדלפיה הסמוכה.

לצד נתון זה, בוחרים נוסעים לעשות שימוש גם בשירותי חברות אירופיות המציעות הוזלה של לעתים מאות דולרים לכרטיס, תמורת עצירה בנמל הבית שלהם באירופה לשהייה קצרה ולהחלפת מטוס.

"טיסה באמצעות אירוסוויט דרך קייב למשל תעלה עד 800 דולר, לעומת מחיר של כ-1,000 דולר לטיסות הישירות", מסביר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא.

לדבריו, לרוב בוחרים באלטרנטיבה של טיסה לא ישירה צעירים המבקשים לחסוך כסף, משפחות בנות מספר נפשות שעבורן ההפרש משמעותי, נוסעים שחברים במועדוני נוסעים כמו אלה של לופטהאנזה ובריטיש איירווייס ושמעדיפים לטוס בחברות אלה ולצבור נקודות, וכן נוסעים שסובלים מטיסות ארוכות ומבקשים לפצל את דרכם לארה"ב או כאלה השמחים לשלב גם ביקור בבירה אירופית במסגרת הטיול.

"על-פי הערכותינו, כ-80% מהנוסעים לניו-יורק עושים זאת באמצעות טיסה ישירה, ואילו 20% אחרים מבצעים עצירת ביניים בנמלי תעופה אירופיים", אומר קרסו.

"מבחינתי זה היה חשבון פשוט", אומרת ל"גלובס" בחיוך יעל מפתח-תקווה, שטסה לאחרונה לניו-יורק עם בעלה ושני ילדיהם. "אם ההבדל הוא 200 דולר, וטסנו עם 3 ילדים - זה אלף דולר לשלושתנו עבור קפה של 4 שעות בלונדון וקצת בייביסיטר על הילדים בשדה-התעופה - החלטנו שאנחנו יכולים לנצל את הכסף הזה טוב יותר בחופשה עצמה".

מבדיקת "גלובס" השבוע עולה כי בשלב זה האלטרנטיבה הזולה ביותר היא זו המוצעת על-ידי בריטיש איירווייז הבריטית, המציעה טיסה לניו-יורק דרך לונדון במחיר של החל מ-782 דולר כולל מסים.

בחלק מהטיסות כבר אזלו המושבים הזולים ביותר, וכעת מוצעים מושבים בטיסות סביב הכריסמס תמורת סכום של כ-833 דולר כולל מסים, עדיין זול משמעותית מיתר האלטרנטיבות.

יש לציין כי שימוש באופציה זו לרוב ייאלץ אתכם לבלות מספר שעות בנמל הבית של בריטיש ויאריך את זמן הטיסה ל-17 שעות ולעתים יותר (לעומת כ-12 שעות לטיסה ישירה).

חברה נוספת המציעה טיסות קונקשן מוזלות לניו-יורק היא אליטליה האיטלקית, המציעה מחירים הנעים בין 900 ל-950 דולר לכרטיס לניו-יורק. אייר פראנס הצרפתית ו-KLM ההולנדית מציעות גם הן כרטיסי טיסה מוזלים בפחות מ-1,000 דולר לניו-יורק עם עצירה באירופה.

המחיר הזול ביותר שמצאנו באל-על בתאריכים האמורים הוא 999 דולר - כאשר במרבית התאריכים מגיע המחיר ל-1,050 דולר לכרטיס. המחירים בקונטיננטל היו דומים - כ-1,000 דולר לכרטיס עבור אחת מטיסות החברה הישירות.

לאור ההפרשים הקיימים אך קטנים בחלק מהתאריכים - רצוי לבדוק את המחירים עם סוכני נסיעות, לעשות חיפוש באינטרנט באתרים המבצעים סריקה באתרי כל חברות התעופה או לחילופין לבדוק באופן פרטני את אתרי האינטרנט של אל-על, דלתא וקונטיננטל - לעומת אלה של החברות האירופאיות.

איפה לישון?

מחירי בתי-המלון בניו-יורק בתקופת הכריסמס אטרקטיביים, ונמוכים בשיעורים גבוהים של עד 50% בחג ביחס לשבועות הקודמים לו ובעד 70% ביחס לליל השנה החדשה החל ממש לאחר החג.

בחברת אלדין טרוול, המתמחה בהזמנת חדרי מלון בחו"ל, מציינים לדוגמה את מלון The Time, מלון 4 כוכבים הממוקם במרכז העיר, בטיימס סקוור - שם מתקיימת החגיגה הגדולה בליל השנה החדשה. המלון, הממוקם גם קרוב לרחבת ההחלקה של מרכז רוקפלר הנחשב לגולת הכותרת של החוויה החורפית בעיר, מוצע תמורת 790 שקל ללילה בחדר זוגי בשבועיים האחרונים של דצמבר - לעומת מחיר של 1,270 שקל לאותו החדר בשבועות הקודמים לכך ומחיר גבוה במיוחד של 2,388 שקל ללילה בליל השנה החדשה.

המחפשים אלטרנטיבה זולה יותר יוכלו ליהנות ממלון פנסילבניה הפופולרי והגדול בדרגת 2 כוכבים, הממוקם ליד תחנת הרכבת "פן סטיישן" תמורת כ-628 שקל ללילה, לעומת 898 שקל בשבועות הקודמים או 1,234 שקל בימי הסילבסטר.

תקופת הסיילים הלוהטים

תקופת החגים היא התקופה הטובה ביותר לשופינג, כשבתי-הכלבו הגדולים צבועים במנורות קטנות שמאירות שלטים המבשרים על מבצעים מפתים.

אינספור הזדמנויות מחכות בחנויות בימים שלפני החג ועוד יותר מכך - בימים שאחרי החג עבור מי שאינו בררן ומוכן לשלם פחות ולקבל את "השאריות" שנותרו על המדפים לאחר שהוריקן השופינג השנתי של האמריקנים חלף; פשוט עקבו אחר גלי האדם הנעים ברחובות לכיוון כלבו הענק של מייסי'ס - בדרככם לשם לא תצליחו ללכת לאיבוד. בתוך הכלבו זה כבר סיפור אחר.

מזג-האוויר בניו-יורק קר מאוד בעונה זו ומצריך קוד לבוש המזכיר יותר חופשת סקי: מעיל, מחממי אזניים, כפפות, צעיף וכובע צמר הם מצרכים נחוצים לחופשה הזו, כדי לאפשר לכם לשרוד את הדרך הקצרה מהמלון לסנטרל פארק או למרכז רוקפלר בקור המקפיא של סוף דצמבר.

11
 11