לא ייאמן: נפטר לפני 20 שנה - וקיבל קנס של 3,200 שקל

"מעריב": רשות האכיפה והגבייה שלחה הודעת קנס בסך 3,200 שקל לבני משפחת שמיר בגין "עבירות תנועה" של בנם שנפטר לפני 20 שנה - למרות שהוא מעולם לא החזיק ברישיון נהיגה

אין גבול לאטימות הביורוקרטית בישראל: רשות האכיפה והגבייה שלחה הודעת קנס בסך 3,200 שקל לבני משפחת שמיר בשל "חובותיו" של בנם, שנפטר לפני 20 שנה לאחר שלקה בפיגור שכלי - וזאת על אף שהוא מעולם לא החזיק ברישיון נהיגה - כך מדווח העיתון "מעריב".

רגב שמיר סבל עם לידתו מאי-אספקת חמצן למוח, מה שגרם לו לשיתוק מוחין חלקי. הוא נפטר בגיל 21. הוא היה משותק לכסא גלגלים ומעולם לא החזיק ברישיון נהיגה. למרות זאת, רשות האכיפה והגבייה שלחה לבני משפחתו את הודעת הקנס, ובה צוינו מספר תעודת הזהות של רגב שמיר, מספר רישוי והחובות על שמו בגין "עבירות תנועה".

"זה פשוט הציף אותנו מחדש", אמר ל"מעריב" מתן שמיר, אחיו של רגב. כאשר פנה לרשות כדי להסביר להם את טעותם, הוא נענה בתשובה: "אנחנו רק גובים - וקיבלנו הוראה מבית המשפט".

מרשות האכיפה והגבייה נמסר היום (א') ל"גלובס" בתגובה כי "לאחר בירור מעמיק שנעשה הבוקר עולה כי הדו"ח ניתן בשנה שעברה על-ידי המשטרה לאחיו של רגב שמיר, שנהג ללא רישיון נהיגה. אמם של השניים הגיעה למקום העבירה והציגה בשוגג לשוטר תעודת זהות של האח שנפטר לפני 20 שנה - ומכאן הטעות".