3 חודשי מאסר על-תנאי לחיילי גבעתי שביצעו "נוהל שכן" בילד 9

בנוסף יורדו הלוחמים לדרגת סמל ■ עונש המאסר המירבי שעשוי היה להיגזר עליהם - 3 שנות מאסר ■ החיילים דרשו מילד פלסטיני בן 9 לפתוח תיקים חשודים במהלך מבצע עופרת יצוקה

יצאו בעונש קל: בית הדין הצבאי בקסטינה גזר הבוקר (א') 3 חודשי מאסר על-תנאי והורדה לדרגת סמל על תנאי לשני חיילי גבעתי, שהורשעו בחודש שעבר בביצוע "נוהל שכן" בילד בן 9 במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בנוסף יורדו הלוחמים בדרגה אחת, מדרגת סמל ראשון לסמל.

עונש המאסר המירבי שעשוי היה להיגזר על שני החיילים היה 3 שנות מאסר. השניים הורשעו בחודש שעבר בעבירות של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת, בכך שדרשו במהלך המבצע מילד פלסטיני בן 9 לפתוח תיקים חשודים.

בכתב האישום שהוגש נגד שני החיילים בחודש מארס השנה, נטען כי ב-15 בינואר 2009 הם הורו לילד פלסטיני משכונת תל אל-הווא בעיר עזה לפתוח מספר תיקים ומזוודות שחשבו כי הן ממולכדות. בכך, נטען בכתב האישום, חרגו שני החיילים מהפקודות שניתנו להם במסגרת "נוהל שכן".

"כולנו קורבנות גולדסטון"

עוד נכתב בכתב האישום כי הילד פיזר את תכנם של התיקים והמזוודות, וכשחשש לפתוח את אחד מהם, הרחיקו אותו השניים מהמקום וירו בתיק.

במשפטם של השניים העידו מספר מפקדים בחטיבת גבעתי, שניסו להסביר לבית המשפט על אופי הפעילות במבצע שהתנהל בלב אוכלוסייה אזרחית.

השניים, שכבר השתחררו משירות סדיר, מתחו ביקורת קשה על צה"ל בגין העמדתם לדין. לדיון בהכרעת הדין הגיעו בני משפחותיהם וחבריהם עם חולצות עליהן התנוסס המשפט: "כולנו קורבנות גולדסטון".