"גלובס" מציג: 5 אתרי הקולנוע שכל חובב סרטים חייב להכיר

אוהבים קולנוע? רוצים ללכת (לקולנוע) על בטוח? לפניכם 5 אתרי קולנוע שיספקו לכם חוויית גלישה מהנה הכוללת את המידע המעודכן, המגוון והמקיף ביותר בתחום

אוהבים קולנוע? לפניכם 5 אתרי קולנוע שיספקו לכם חוויית גלישה מהנה הכוללת את המידע המעודכן, המגוון והמקיף ביותר בתחום.

מדד אחוזי רקב: Rotten tomatoes, ארה"ב

"עגבניות רקובות", אחד מאתרי הקולנוע הוותיקים ברשת, הוא אימת מפיקי ומפיצי הסרטים בהוליווד: האתר מציג פילוח סטטיסטי המתבסס על ציוני גולשים לסרטים, על-פי מדד מקורי של אחוזי רקב.

לרוב קיים יחס ישיר בין ציון גבוה של טריות לבין הצלחת הסרט בקופות, וזה פועל גם להיפך: אחוזי ריקבון גבוהים - סביר שהסרט ייכשל.

מעבר למדד הרציני אך משעשע, הכולל תגובות שנונות למדי של גולשים, יש בו את כל הנחוץ עבור שוחרי קולנוע אמריקני.

* שפה: אנגלית.

* קהל יעד: שוחרי קולנוע, מפיצים, צרכני קולנוע מהוססים.

* תחומי סיקור: "עגבניות רקובות" מסקר סרטים שעלו, עולים או יעלו בבתי-הקולנוע בארצות-הברית. מכאן שאין זה המקום המומלץ לחפש בו פרטים אודות סרט קוריאני חדש שכבש את פסטיבל פוסאן או ברלין, אלא אם כן הסרט עלה על שלל מסכים בצפון אמריקה.

בכל הקשור בקולנוע אמריקני מסחרי, האתר מסב עונג לגולשיו, וניתן לדלות ממנו מידע מקיף על שלל הז'אנרים ותתי-הז'אנרים: דרמות, סרטי פשע, אימה, ילדים ונוער, קומדיות, מדע בדיוני, דוקומנטרי ואף קולנוע עצמאי.

* אופי הסיקור: ההישג הגדול של האתר הוא, כאמור, מדד דירוג הגולשים ומבקרי הבית הקבועים של האתר, כאשר המוטו הוא שורות תחתונות, לא ביקורות מנומקות. אך לא בכך מתמצה תוכנו. מאגר המידע משוכלל ומקיף, והוא כולל ראיונות (כעת באתר: ראיון עם ג'ף גולדבלום), חדשות קולנוע וסלבס, מצב הסרט בקופות, סרטים שיעלו בקרוב על המסך, די.וי.די חדשים ועוד. זהו ה"לונלי פלאנט" של הקולנוע האמריקני, והוא ייקח אתכם בבטחה למחוז חפצכם.

* מהירות עדכון: האתר מתעדכן במשך כל שעות היממה, אך לא מדובר באתר שמתהדר בצייד סקופים. מה שכן, הוא מאפשר לגולשים לפתוח יומן ולמלא את סופי השבועות הבאים בצפייה באירועים ובסרטים חדשים.

* ממשק: עמוס אך קריא ונוח לשימוש, ואם לקחת מהאתר את צורת המדד הייחודית שלו, מבחינת ידידותיות למשתמש הוא "טרי מאוד", וחוויית הגלישה בו מהנה.

* קישורים נוספים: כך משווקים נכון סרט: האתר מציע צפייה בטריילרים של סרטים חדשים ואפשרות הורדת תמונות ברזולוציה גבוהה. האתר גם כולל ארכיון של יותר מעשור, ומנוע חיפוש לפי סרט, שחקן, במאי או מבקר סרטים. אזהרה: הצטרפות לקבוצת האתר בפייסבוק מפקיעה מכם את פרטיותכם ומאפשרת לסחור בפרטיכם.

* כתובת: rottentomatoes.com

לשוחרי האינדי: indieWIRE, ארה"ב

קולנוע זה לא רק הוליווד, ואתר indiewire מיטיב להציג את ענף הקולנוע כעולם ומלואו. קולנוע בינלאומי, עצמאי, ניסיוני ודוקומנטרי זוכה לתשומת-לב רבה יותר מאשר קולנוע מיינסטרים עתיר כוכבים.

* שפה: אנגלית.

* קהל יעד: שוחרי קולנוע עצמאי, עיתונאים, תסריטאים, מפיקים, מפיצים ובימאים.

* תחומי סיקור: יש באתר את כל המידע הנחוץ בתחום הקולנוע האמריקני המסחרי - בכל זאת, גם האתר בסופו של דבר מסחרי. אך המשקל הסגולי של האתר נובע מתחומי הסיקור המגוונים: סיקור מקיף ומפורט של תעשיית הקולנוע העולמית: אירועים, דיווחים מכנסים, טקסים, פרסים, מצב הפקות של סרטים וסרטים עתידיים, בכל הז'אנרים הקיימים.

עבור קהל שוחר קולנוע עצמאי, דל תקציב וארט האוס, האתר מהווה כתובת מצוינת. כנראה הכתובת המדויקת ביותר. גם עבור קולנוענים ברחבי העולם, האתר מהווה אזור התרחשות מקצועי וחווייתי מוצלח.

* אופי הסיקור: האתר מעסיק בלוגרים וכתבים מהשורה הראשונה בתחום (חלקם פליטי המגזינים המודפסים הגדולים, כמו אן תומפסון וסידני לוין), המספקים חדשות, כתבות ומאמרים אקטואליים, בהם בולטת כתיבה איכותית וניסיון מקצועי. דגש מיוחד ניתן לפסטיבלים בקאן, סאנדאנס, טורונטו, אידפא, וברלין, ולראיונות עם בימאים עם צאת סרטיהם.

* מהירות עדכון: העדכון מהיר, בכל שעה נתונה, וכולל מבזקים וידיעות קצרות כארוכות, ועדכון לגבי מצב בקופות בבתי-הקולנוע. שיתוף-פעולה של האתר עם אתר הבידור והרכילות "the wrap", מביא לכיסוי חדשות רכות יותר וגם צהובות. באופן מפתיע, לאחרון יש גם חיבה מיוחדת לחדשות קולנוע בעלות אופי כלכלי.

* ממשק: למרות שהאתר עמוס בתוכן, קל לנווט בו והוא בהחלט "ידידותי למשתמש". על אף העומס, ואולי מטעמי מדיניות, האתר מקדם שיטוט מהיר בין ידיעות, לצד כתבות הדורשות התעמקות.

* קישורים נוספים: האתר עשיר בקישורים ובאפליקציות, וניתן להתרשם בו מכתבות וידיאו, טריילרים, בלוגים ושלל קישורים שימושיים כמו ניוזלטר והתראות במייל או בסלולרי.

בנוסף, האתר משמש כפורטל של ביקורות קולנוע, כאשר הוא מציג קישורים לביקורות סרטיהם של עשרות מבקרי קולנוע בארצות-הברית.

* כתובת: www.indiewire.com

הכי אקטואלי: עמנואל לוי, ארה"ב

עמנואל לוי, הבעלים של האתר, הוא כתב קולנוע ותיק ומוערך, מהזן ההולך ופוחת (בארצות-הברית מפטרים אותם). הוא מאוד אוהב את הקולנוע האמריקני, גם המסחרי וגם העצמאי, ופועל לקידומו באמצעות מפעלו, אך מתעניין ומעדכן בנעשה בתחום מחוץ לגבולות ארצו.

* שפה: אנגלית.

* קהל יעד: שוחרי קולנוע, אנשי תעשיית קולנוע.

* תחומי סיקור: הוליווד היא העיקר, והאתר מפגיש את גולשיו עם קולנוע אמריקני עכשווי בכל גווני קשת הז'אנרים. סרטים עתירי תקציב, להיטי קיץ, קומדיות, דרמות, סרטי אימה, ילדים ונוער וגם דוקומנטרי - כל מה שמציעים מסכי הקולנוע בארצות-הברית. יחד עם זאת, האתר מתעכב לא מעט (אך גם לא יתר על המידה) על הקולנוע האירופי, קולנוע מהמזרח וממדינות העולם.

* אופי הסיקור: כשמדובר בחדשות קולנוע, האתר של עמנואל לוי יעשה לכם סדר: יפריד בין עיקר לטפל, ייגע בכל הנושאים האקטואליים (הוא הראשון שכתב על כך שמייק לי ביטל את ביקורו בישראל), יראיין שחקנים ובימאים אטרקטיביים (עכשיו באתר: הבימאית סופיה קופולה בראיון מעניין), לצד דיווח מפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם והתכוננות לקראת טקס האוסקר שיתקיים בפברואר.

לאחרונה חתם לוי על הסכם עם "וראייטי", שבמסגרתו מספק המגזין ידיעות חדשותיות לאתר שלו.

* מהירות עדכון: האתר מתעדכן מדי יום, לאורך כל היום, כאמור בצורה סלקטיבית. לוי מייעד את האתר לצרכני קולנוע פרקטיים כמותו: כאלה המעוניינים להיות עם היד על הדופק בגזרות המשפיעות: אוסקר, פסטיבלים, מה מתרחש כעת בתעשייה: בהוליווד ומחוצה לה.

* ממשק: עיצוב האתר מיושן למדי, ואולי בגל זה הוא כל-כך נוח: דף הבית מסודר לפי נושאים, בפשטות עיצובית ובאותיות גדולות. ככזה הבנוי על בסיס רובריקות ורצועות אנכיות, האתר נעים ונוח לקריאה, ויש לקוות כי המתכונת הזו לא תשתנה.

* קישורים נוספים: האתר כולל ארכיון, מנוע חיפוש, טריילרים, בלוגים ולינקים לרשימה ארוכה של אתרי בידור וקולנוע, שחלקם ראויים בהחלט להצטרף לרשימת האתרים בפרויקט זה.

* כתובת: www.emanuellevy.com

הכול על הוליווד: The wrap, ארה"ב

מצד אחד, האתר שטוף בתוכן רכילותי. מן העבר השני, בהחלט מובחנת בו אג'נדה כלכלית ברורה והוא כולל ידיעות חדשותיות כלכליות של ענף הקולנוע. בתווך - כל מה שרציתם לדעת על הוליווד ולא היה לכם זמן לשאול.

* שפה: אנגלית.

* קהל יעד: שוחרי קולנוע אמריקני, חובבי בידור ורכילות, מפיקים ומשקיעים בתחום.

* תחומי סיקור: הוליווד, הוליווד ורק הוליווד. על כל הנעשה בתעשיית הסרטים (והסדרות), עד כדי מיצוי מקסימלי. מבחינת כיסוי תקשורתי מקסימלי של עיר הסרטים האמריקנית, לאתר דה ראפ אין מתחרים, שכן אנשיו אינם בוחלים בחומר עיתונאי מכל סוג שהוא. הם מעדיפים רכילות וידיעות בידור צהובות, אך הנתח של התחום הכלכלי ממש לא מקופח. להיפך: הוא האתר המוביל בפרשנויות וניתוחים כלכליים של התחום.

* אופי הסיקור: באתר אין ביקורות קולנוע, אך יש למכביר ראיונות, חדשות ודיווחים מאחורי הקלעים של התעשייה.

* מהירות עדכון: האתר מתעדכן כל הזמן, במהירות מרשימה. עולים בו סקופים על בסיס יומי וידיעות בלעדיות על סלבס, על מצב הפקות ועל ליהוקים לסרטים ולסדרות. מבחינת האתר, אין חשיבות מיוחדת לידיעה זו או אחרת. הכול חשוב, הכול מופיע.

* ממשק: הממשק של האתר פשוט ומוצלח. העיצוב שבו הופך את הגלישה למהנה באופן מיוחד. כדי שלא תחמיצו אף ידיעה חדשותית, האתר מציג את החדשות האחרונות לצד חדשות פופולריות.

* קישורים נוספים: אם לא מספיקה כמות החדשות האינסופית של האתר, מוצעת רשימה ארוכה של קישורים לבלוגים ולאתרי מידע נוספים.

* כתובת: www.thewrap.com

הטוב בישראל: יאיר רוה - סינמסקופ, ישראל

"סינמסקופ" של יאיר רוה הוא בגדר מתנה עבור חובבי קולנוע ואנשי תעשיית הקולנוע המקומית. הוא לא רק בלוג הקולנוע הטוב בשפה העברית, הוא אתר הקולנוע המקיף והמעודכן בישראל. אתר של איש אחד. רוה מעורה בתעשיית הקולנוע הישראלית, על כל זרועותיה וזרמיה, ואם תקפידו להיכנס לבלוג על בסיס יומי, לא תפספסו מאום.

* שפה: עברית.

* קהל יעד: שוחרי קולנוע, עיתונאים, מפיקים, שחקנים, תסריטאים ובימאים.

* תחומי סיקור: החל מפוסטים העוסקים בקולנוע אמריקני מסחרי, ועד פוסטים העוסקים בשבח העשייה הדוקומנטרית בארץ. רוה הוא אנציקלופדיה מתנייעת, שבה הכול כלול: קולנוע אנדרגראונד ישראלי, האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה, פרסי אופיר, טקס האוסקר, קולנוע אמריקני עצמאי, שוברי-קופות לכל המשפחה - הכול מהכול, כולל הכול.

* אופי הסיקור: כיוון שמדובר בבלוג, ועוד של איש אחד, התוכן נושא אופי של פוסט: מאמר ובו התייחסות לנושא אחד או לכמה נושאים, או מאמר ביקורת (המתפרסם קודם לכן ב"פנאי פלוס"). לעתים משלב רוה ראיונות או פורום אינטראקטיבי בין הגולשים לבין יוצר (ארי פולמן, לפני טקס האוסקר) וגם פוסט אורח של יוצרים ואמנים.

* מהירות עדכון: העדכון הוא יומי, לעתים אף יותר מכך. סקופים, ידיעות בלעדיות ומידע על נתוני מכירות כרטיסים בבתי-הקולנוע מתפרסמים באופן רציף למדי. יש לציין כי רוה משיב למגיבים בתדירות גבוהה.

* ממשק: הבלוג כולל ארכיון לכל הפוסטים הקודמים. חוויית הגלישה מוצלחת.

* קישורים נוספים: אכסניית הבלוג היא ערוץ הבידור של אורנג', והבלוג מוביל לקישור להורדת סרטים באופן חוקי.

* כתובת: blog.orange.co.il/cinemascope