כ-30 מועמדים ניגשו למכרז לתפקיד מגיש "ערב חדש"

בין המועמדים גם המגיש הנוכחי של "ערב חדש", דן מרגלית ■ ח"כ אלי אפללו: "אם יכניסו לחבילת ה-DTT ערוץ אחר לפני ערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית - אעתור לבג"ץ"

"אם יכניסו ערוץ אחר לפני ערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית לחבילת ה-DTT, אעתור לבג"ץ" - כך אמר ח"כ אלי אפללו (קדימה) לגורמים בשוק התקשורת.

אפללו התבטא בחיוב לגבי הכנסת ערוץ 23 לממיר הדיגיטלי, אשר אינו דורש חיבור לכבלים או ללוויין, גם בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שהתקיים בשבוע שעבר. דברי אפללו בעניין זכו לתמיכה של חברי כנסת אחרים.

אפללו אישר את הדברים ל"גלובס". לדבריו, "הטלוויזיה החינוכית היא טלוויזיה ממשלתית שאמורה להינתן כשירות לאזרח, ואשר המדינה משלמת עליה, והיא צריכה להיות בראש ובראשונה בתוך החבילה הדיגיטלית".

לדבריו, "אם מדינת ישראל מממנת את החינוכית, ואנחנו צריכים לשלם תשלום נוסף - יש בזה טעם לפגם".

באשר להתבטאותו "לפני כל ערוץ אחר", הכחיש אפללו כי התכוון בהכרח לערוץ 9 דובר הרוסית, שזוכה לתמיכה רחבה בבית המחוקקים לכניסתו לחבילה. לדבריו, "גם ערוץ 9 וערוץ בערבית צריכים להיות שם. החבילה הזו, כוונתה היא להגיע לכמה שיותר קהל שלא צריך להתחבר ל-HOT או ל-yes כדי לראות ערוצים ייעודיים וייחודיים".

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי למעלה מ-30 מועמדים ניגשו למכרז הפתוח לתפקיד מגיש "ערב חדש", בהם גם המגיש שמקומו כמנחה עומד למכרז, דן מרגלית.

מתוך עשרות הניגשים, רק כ-8 עמדו בתנאי הסף לתפקיד כפי שביקש המכרז. לפי ההערכה, שביתת הפרקליטות היא שמעכבת את תהליך היציאה למכרז, שביקש לערוך החשב הכללי של האוצר.

בחינוכית ביקשו שלא להתייחס לדברים.