שערורייה מאיזה מין?

מה עיכב את א' החזקה והמצליחה מלהתלונן? רק מקרה הוא שחיכתה למירוץ למפכ"לות?

מה שהכי מפריע לי בפרשת ניצב אורי בר-לב, ובפרשיות דומות, זה הזמן שחלף מאז המקרה ועד להגשת התלונה. ברור שבמקרים של אונס או של הטרדה אלימה קיימת אפשרות של טראומה המקשה על הגשת תלונה בסמוך למקרה.

אישיותה של המתלוננת יכולה לסייע באיתור הסיבה האפשרית לזמן שעובר בין המקרה לתלונה. אם מדובר באישה בעלת אישיות חלשה, חסרת בטחון, מפוחדת - אישה כזאת, למשל, בוודאי תתקשה להתאושש ולאזור אומץ להתלונן.

לא נראה כי זה המצב במקרה הנוכחי. לפי כל התיאורים והתמונות מדובר באישה מרשימה, חזקה, מנוסה ומצליחה.

אישה מחוזרת

מה יכול לגרום לאישה עם אישיות כזאת להמתין שנתיים? לפי התיאורים של א' עצמה, כפי שהם מתפרסמים, מדובר בהטרדות שלא חרגו בהרבה מחיזור עיקש. א' חוללה מהומה לא קטנה אצל קציני המשטרה, שעם חלקם ניהלה רומנים מרצון, בעוד שאחרים שאפו להגיע אתה לרומן מסוג כזה או אחר.

מכאן, וגם מהתמונות הכאילו מטשטשות את פניה, ניתן להסיק כי מדובר באישה שגברים נמשכים אליה. כלומר, אישה שחוזרה בחייה לא מעט.

אבל כאן, לפי גירסתה של א', מדובר בחיזורים שהיו תוקפניים, אולי אפילו קצת אלימים. אבל אפילו היו כאלה - האם אפשר שנגרמה לה טראומה שבגללה לא היתה מסוגלת להתלונן בזמן אמת?

המקרה אירע, על-פי א', בעת כנס של בכירי המשטרה באילת. מקום אידיאלי למצוא בו איש משטרה בכיר ורציני ולהתלונן בפניו על המעשים לכאורה של ניצב בר-לב, לא כן?

התמיהה על התמשכות הזמן גוברת כאשר שומעים שא' סיפרה על המקרה לחברה שלה, ולראש העיר אילת, ואולי לאנשים נוספים. כל עדות כזאת אינה עובדת נגד בר-לב, אלא לדעתי להיפך, נגד המתלוננת. כי מה זה אומר? שלא' לא היה קושי נפשי או אחר לספר את גירסתה לאנשים שונים. רק למשטרה היה לה קשה לדווח?

נוק אאוט

כשנתיים לאחר מכן מתבשר ניצב בר-לב, במקום מושבו בוושינגטון, כי הוא עומד במרכזה של "שערוריית מין"; ושפתאום מועמדותו למפכ"ל ספגה מהלומה, אולי נוק-אאוט. קשה מאוד, על רקע הנפשות והנסיבות, להימנע מתחושה שהתלונה המוגשת עכשיו קשורה אולי למירוץ למפכ"לות.

הסיפור הזה כל-כך דומה לפרשת מסמך גלנט המזויף, שזה ממש מבהיל. ככה זה עובד בכל מקום שבו מתפנה תפקיד חשוב ונחשק? במשטרה, בצבא, ובטח בממשלה? אפשר להפיל אדם עם סיפורים קלושים למדי מן העבר הרחוק?

אנחנו שומעים שהמשטרה חוקרת את תלונתה של א'. זה חשוב. אבל לא פחות חשוב, ואולי יותר, לחקור במרץ האם מדובר בשערוריית מין - או אולי בשערורייה ממין שונה?