ביקושי יתר להנפקת ביוקנסל: גייסה 18.6 מיליון שקל

הגיוס בוצע לפי מחיר של 3.3 שקלים למניה, הגבוה ב-12% ממחיר המינימום ■ לעומתה, פרו-סיד גייסה רק 6.8 מיליון שקל מתוך 9 מיליון שקל שלהם ציפתה ■

ביוקנסל מדווחת על ביקושי יתר של 74% שנרשמו בהנפקה שביצעה החברה ביום חמישי לפי תשקיף מדף. הגיוס בוצע לפי מחיר של 3.3 שקלים למניה, הגבוה ב-12% ממחיר המינימום. בסך הכל, גייסה החברה גייסה 18.6 מיליון שקל, 18% מעל הסכום המינימלי שאותו התכוונה לגייס. כלל פיננסים חיתום הובילה את ההנפקה.

בד בבד עם ביצוע ההנפקה, איבדה מניית ביוקנסל 12% מערכה ומנייתה נסחרה בסוף היום לפי שווי של 2.66 שקלים. נראה, כי חלק מהמוכרים העריכו כי מחיר ההנפקה (כולל האופציות שהורידו את המחיר האפקטיבי ל-1.5 שקלים) אטרקטיבי יותר ממחירה בשוק, ולכן העדיפו למכור מניות בשוק ובמקביל לקנות בהנפקה.

היום חלה עליה של 6.39% במניה, והיא נסחרת לפי מחיר של 2.8 שקלים המגלם לחברה שווי של כ-70 מיליון שקל.

החברה מייעדת את תמורת ההנפקה בעיקר לצורך כניסה לניסוי שלב IIb (ניסוי יעילות רב-מרכזי) בסרטן הלבלב.

לעומת זאת, חברת אחזקות הביומד פרו-סיד דיווחה ביום חמישי על תוצאות פחות חיוביות בהנפקת מדף שערכה. המשקיעים הזמינו רק 75% מהיחידות שהוצעו, והחברה גייסה 6.8 מיליון שקל, מתוך 9 מיליון שקל שלהם ציפתה. זהו עדיין סכום נאה ביחס לשווי החברה - 15.8 מיליון שקל לאחר ההנפקה. ביום ההנפקה ירד מחיר המניה ב-4.6%, אך בינתיים נרשם תיקון כמעט באותו היקף.