גידול בהכנסות "מבני תעשייה"; הרוויחה 92 מ' ש' ברבעון

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-92 מיליון שקל ■ הכנסות החברה מהשכרת שטחי מסחר בישראל הסתכמו ב-260 מיליון שקל, גידול של 4.8% לעומת אשתקד

חברת הנדל"ן מבני תעשיה , בשליטת החברה הכלכלית של אליעזר פישמן, סיפקה היום עדות נוספת להבדלי המגמות בפעילות הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל, עם פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. מלבד ישראל, למבני תעשיה פעילות והחזקות במדינות רבות ברחבי העולם, ביניהן ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת, שוויץ, הולנד ותאילנד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הרבעוני של החברה ירד ב-20% ל-91.7 מיליון שקל, בהשפעת הטבת מס חד-פעמית שממנה נהנתה אשתקד, בסך כ-155 מיליון שקל ברבעון המקביל.

אחד הגורמים המשמעותיים שהשפיעו לחיוב על תוצאות החברה בתקופת הרבעון השלישי היה רווח של יותר מ-38 מיליון שקל מהפחתת עודף עלות שלילי בגין רכישת מניות דרבן ומירלנד (שתיהן מקבוצת פישמן). בין החודשים ינואר-ספטמבר הצטבר רווח זה ל-65 מיליון שקל.

הרווח הנקי של מבני תעשיה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 צמח בכ-35% ל-180.8 מיליון שקל, כשמוקדם יותר השנה היא נהנתה מרווח לפני מס של כ-68 מיליון שקל ממכירת קרקע המיועדת להקמת מגדל מגורים בפרויקט מגדלי תל אביב.

ובחזרה לרבעון השלישי. המשך שיפור פעילותה השוטפת של מבני תעשיה בישראל סייע לה להציג עלייה של 4% ל-179 מיליון שקל בסך הכנסותיה, למרות נסיגה בהכנסות מחו"ל, כשה-NOI המשקף רווח תפעולי מהשכרת נכסים והפעלתם, צמח ב-3% ל-127.4 מיליון שקל. מבני תעשיה רשמה עלייה של קרוב ל-15 מיליון שקל בשווי נכסיה, לעומת שערוך שלילי ברבעון המקביל - עניין שסייע לשיפור שיעור הרווח התפעולי שלה.

גם בסעיף השערוך המגמה דומה: עליות שווי בנכסים בישראל לעומת ירידות שווי של נכסים בחו"ל, בעיקר בקנדה ובגרמניה. בבית ההשקעות פסגות ציינו, כי "הבשורה שנושא עמו הדו"ח הוא השיפור בתפוסות שהוביל לשיפור ב-NOI". בפסגות העריכו כי מבני תעשיה תציג ברבעון הרביעי שערוכי נדל"ן בהיקף של 91 מיליון שקל מנכסיה בישראל.

האירו פגע בדרבן

חברה אחרת מקבוצת פישמן, דרבן , פרסמה אמש דו"חות שבהם הציגה נסיגה של 4% בהכנסות, שהגיעו ל-87.9 מיליון שקל, לאחר שבין היתר היא נפגעה מהיחלשות מטבע האירו ביחס לשקל. גם דרבן נהנתה מעוצמת הנדל"ן בארץ, והשווי ההוגן של נכסיה עלה ל-66.6 מיליון שקל, כשכמעט כל עליית השווי היא מנכסיה בישראל.

הרווח הנקי של דרבן הצטמק ביותר מ-40% ל-57.8 מיליון שקל, כשגם על תוצאותיה השפיעו הטבות מיסים חד-פעמיות אשתקד, שהגיעו ברבעון המקביל ליותר מ-53 מיליון שקל. פישמן פועל למיזוגה של דרבן לתוך זרוע הפעילות העיקרית שלו - כלכלית ירושלים, כך שתהפוך לחברה בת בבעלותה המלאה, תמורת הקצאת מניות.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"