מנכ"ל חוגלה-קימברלי: המותג הפרטי מהווה איום יותר מכל מתחרה אחר

בחוגלה-קימברלי הכריזו על מבנה ארגוני חדש כדי לשפר את המכירות והרווחיות ■ המנכ"ל ארי מלמוד: "הרווחיות נשחקה כי המתחרים לא העלו מחירים"

חוגלה-קימברלי הכריזה היום (ב') על מבנה ארגוני חדש, שעתיד לסייע לה בשיפור המכירות והרווחיות. מבנה זה כולל את חלוקת פעילות החברה לשתי חטיבות: חטיבת רשתות שיווק בראשות טלי אורן, שתטפל ברשתות שופרסל, רבוע כחול, סופר-פארם, ניו-פארם וקו-אופ ישראל; וחטיבת לקוחות פרטיים בראשות יוסי לוי, שתטפל ברשת הרביעית ובמינימרקטים פרטיים.

"השינוי אמור לייצר לנו יתרון מאוד משמעותי מול הלקוחות והצרכנים, ולהביא לנו קפיצת מדרגה בצמיחת המכירות ושיפור ברווחיות", אומר מנכ"ל החברה, ארי מלמוד.

לדבריו, "אם אנחנו רוצים לצמוח, לגדול ולהיכנס לקטגוריות חדשות - השינוי הארגוני יאפשר לנו זאת. זה שינוי תפיסה לגבי האופן שבו אנחנו מנהלים את העסקים שלנו".

לדברי מלמוד, חוגלה-קימברלי צפויה לחתום את הפעילות בישראל לשנת 2010 עם מכירות של 1.3 מיליארד שקל, ואת הפעילות בטורקיה עם מכירות של 500 מיליון שקל.

- הרווחיות נשחקה ב-2010?

"יש שחיקה מסוימת ברווחיות בשל התייקרות דרמטית בעלויות חומרי הגלם, ובגלל התחרות האגרסיבית לא הצלחנו לגלם אותה לעליות מחירים. בחודש יוני ביצענו העלאת מחיר, אבל רוב המתחרים לא העלו אחרינו, ולכן נאלצנו אחרי חודשיים בחלק מהקטגוריות לסגת מעליית המחיר, כי נוצר פער לא סביר במחירי המדף בינינו לבין המתחרים".

בהתייחס למותג הפרטי אומר מלמוד כי "בקטגוריות מסוימות אני רואה במותג הפרטי איום יותר מכל מתחרה אחר".

- באילו קטגוריות?

"נייר טואלט, מגבות מטבח ומגבונים לחים - אלה אזורים שבהם הפרייבט לבל דומיננטי, למרות שבכולם אנחנו עדיין מובילי שוק".