משרד התמ"ת: יבוא כוסות נייר מסין פוגע בייצור המקומי

הממונה על היטלי הסחר שבמשרד התמ"ת המליץ על ערובה זמנית שיגבו רשויות המכס, בשיעור ההיטל הצפוי בהמשך על יבוא כוסות נייר מסין

הממונה על היטלי הסחר שבמשרד התמ"ת, ראובן פסח קיבל את תלונת די.סי תעשיות נייר ופלסטיק שטענה כי יבוא כוסות נייר חד פעמיים מסין - גורם להיצף שוק ופוגע בכושרה להתחרות בתחום. התלונה הוגשה בסוף 2009 ונבדקה בידי צוות שמינה הממונה פסח.

ממצאי הביניים שגיבש בימים האחרונים, הובילו את פסח להמליץ על ערובה זמנית שיגבו רשויות המכס, בשיעור ההיטל הצפוי בהמשך על יבוא כוסות נייר מסין. על ההיטל הסופי וגובהו יוחלט רק בגמר החקירה המתנהלת בנושא ובכל מקרה, מהלך כזה יהיה כרוך באישור שרי התמ"ת והאוצר.

בתלונתה לממונה, טענה די.סי תעשיות נייר ופלסטיק כי יצואנים סינים משווקים את מוצריהם לישראל במחירים שפוגעים בה, שכן מוצריה משווקים בארץ במחירים הנמוכים ממחירם בסין. לטענתם די.סי היצף השוק, פוגע בכדאיות הייצור שלה.

בממצאי הביניים של חקירתו, קבע פסח כי התעשייה המקומית תחרותית ויעילה יותר מן היבוא מחו"ל ולפיכך, יש להגן עליה באמצעות ערובה זמנית שתגבה במכס על יבוא אותם פריטים.

את המלצותיו בנושא הוא העביר בימים האחרונים למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי. בפנייתו אליו, ציין פסח כי המהלך נחוץ ויש בכוחו כדי למנוע נזק לייצור המקומי. בד בבד, חקירת הממונה בנוגע להיצף השוק בתחום- תימשך ובסופה יוחלט כאמור, אם לגבות היטלים על יבוא מוצרים אלה לארץ.