ועדת הכלכלה תקיים מחר דיון במחסור הצפוי במוצרי יסוד

ח"כ יצחק וקנין: "המחסור הצפוי במוצרי יסוד עקב שביתת החקלאים וההשלכות שעלולות להיות לכך על הצרכנים מחייבים דיון דחוף"

אתמול (א') החלה שביתת החקלאים, הצפויה לפי הפרסומים בתקשורת להימשך 48 שעות. החקלאים הודיעו כי לא יספקו לשווקים תוצרת חקלאית טרייה הכוללת ירקות, פירות ביצים ומוצרי יסוד אחרים, לנוכח טענתם למחסור של כ-4,000 עובדים זרים בענף החקלאות.

לבקשת ח"כ יצחק וקנין, ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים מחר (ג') בשעה 12:00 דיון דחוף בנוגע לשביתה. לדברי ח"כ וקנין, "המחסור הצפוי וההשלכות שעלולות להיות לו על הצרכנים (עליית מחירים) ובעיקר הצרכנים קשי-היום מחייבים דיון דחוף בנושא".

החקלאים מפגינים

אחרי שאתמול הם עצרו את האספקה לשווקים, בצהריים הפגינו החקלאים ב-8 צמתים מרכזיים ברחבי הארץ. החקלאים דורשים לבטל את הקיצוץ במכסת העובדים הזרים ולבטל את האגרות המוטלות עליהם.

מאות החקלאים המפגינים הניפו שלטים בנוסח "הפחתת מכסת העובדים הזרים - גזר דין מוות לחקלאות", "פעם עובד אדמה - היום אובד עצות", "עגבניה או מלפפון - בקרוב תצטרך לבחור" וגם: "הממשלה מחסלת מפעל חיים של 50 שנה". המפגינים חילקו פרחים וגם ירקות לנהגים שחולפים בכביש.

מאיר יפרח, מנכ"ל ארגון מגדלי הירקות, אמר לחדשות ערוץ 2 במהלך ההפגנה כי "עובדים זרים זה לא מתנה, והחקלאים עומדים על כך עד הסוף", והוסיף כי "החקלאים לוקחים אוכל מהפה שלהם כדי לשלם לעובדים הזרים".

אחד החקלאים האחרים קרא: "אם נהייה תלויים בחסדי הפוליטיקאים - אנחנו אבודים".