סמנכ"ל כספים בפרטנר: שוק ההון כיום הינו גן עדן למגייסים

ערן צ'רנינסקי, סמנכ"ל הכספים במגדל: חברות הביטוח הפכו מספקי אשראי גם לצרכני אשראי

בוועידה השנתית למימון תאגידי של DC Finance ושל פורום CFO שנערכה היום (ב') דיברו עמנואל אבנר, סמנכ"ל הכספים של ‪ פרטנר , וערן צ'רנינסקי, סמנכ"ל הכספים במגדל, על מצב שוק ההון ואפשרויות הגיוסים.

"בישראל יש כיום שוק הון חזק מאוד. שוק ההון כיום הינו כגן עדן למגייסים עם דרוג גבוהה. המוסדיים, עקב חוסר אלטרנטיבות טובות יותר, מוכנים להעמיד לחברות טובות מימון לטווחים ארוכים מאוד בתנאי ריבית פנטסטיים אפילו הבנקים נותנים הצעות מעולות להלוואות לטווח הארוך מסוגלות להתחרות בשוק ההון, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העלויות הנלוות לגיוס בשוק ההון", אמר אבנר.

"פרטנר לקחה לפני כשבועיים מבנק גדול הלוואה של 500 מיליון שקל עם ריבית צמודה של 2.75% ומח"מ של-שש וחצי שנים. המצב היום מהווה הזדמנות טובה במיוחד למחזור חוב ולבניית תשתית הון לטווח הארוך. מקורות המימון לטווח הקצר ולטווח הארוך זולים במבט היסטורי, והמשימה של מנהל כספים טוב היא לנצל את הריביות הנמוכות בכדי להאריך את משך החיים הממוצע של החוב".

‫‫אבנר גם התייחס למסקנות ועדת חודק ואמר כי "השוק עדיין לא יודע לאכול את ועדת חודק, אבל בסופו של דבר השוק יתיישר. הדירוג הוא לא חזות הכל. השוק מכיר את השחקנים והחברות."‫ בנוגע לכשלון הנפקת מודו אמר אבנר כי "היה מקום לתת למודו הזדמנות. אם המוסדיים היו שוקלים נכון הם היו משקיעים במודו. חבל שההנפקה לא הצליחה. אני מקווה שהוא בכל זאת ימשיך במיזם שלו."

ערן צ'רנינסקי, CFO בקבוצת מגדל התייחס גם הוא לגיוסי האשראי במשק: "לאחרונה חברות הביטוח ביצעו גיוסי הון משמעותיים. בנוסף להיותנו ספקי אשראי חברות הביטוח בלטו השנה גם כצרכני אשראי".

"לאחר המשבר הכלכלי וכחלק ממגמה של הערכות ליישום כללים בינלאומיים חדשים בנושא הון (סולבנסי 2) דרישות ההון מחברות הביטוח הוגדלו משמעותית על ידי הפיקוח על הביטוח. כתוצאה מכך, ענף הביטוח נדרש להרחבת הון ולהרחבת מקורות הגיוס".

"ההזדמנויות בשוק ההון, כגון הריבית הנמוכה, עודדו את חברות הביטוח להאיץ את תהליכי גיוס ההון, עד כדי מיצוי של חלק גדול מיכולת הגיוס של ההון המשני. בשנים הקרובות דרישות ההון של החברות ימשיכו להשתנות. יהיה יותר שימוש במכשירים מורכבים שיוכרו כהון ראשוני הנחשב ל'איכותי' יותר", אמר.