בר-לב חשוד גם באונס; המפכ"ל דודי כהן: אין טלטלה במשטרה

(עדכון) - המפכ"ל בכנס אילת לעיתונות: "התקשורת עושה עוול לכל המעורבים; הניסיון לקשור פרשה זו למירוץ למפכ"לות הוא פסול" ■ מ', המתלוננת הנוספת, טוענת כי בר-לב אנס אותה

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, הגיב היום (ג') לראשונה באופן פומבי לחקירת ניצב אורי בר-לב והשפעתה על צמרת המשטרה ואמר: "אין טלטלה במשטרה".

כהן אמר את הדברים בכנס אילת לעיתונות. לדבריו, "הניסיון לקשור את פרשת בר-לב למירוץ על המפכ"לות הוא מגוחך. תלונתה של היועצת הבכירה עומדת ותלויה, ויש לבדוק אותה ולהגיע לאמת. עניינו של קצין המשטרה יתברר במח"ש. התלונות חייבות להתברר ביסודיות, בכוונה למזער את הנזק".

לדברי כהן, "פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בכוונה לבדיקה מהירה של הנושא. מטרת הפנייה היא להסיר את העננה ולמנוע מצב בו הארגון כולו נסחף בשיח מיותר ומזיק. אני עובד בשיתוף-פעולה עם היועץ המשפטי לממשלה, על מנת שכל הנושא ייבחן מהר ככל הניתן. אנו רואים עין בעין את הצורך בחקירה מהירה".

"חשוב לזכור כי בסופו של תהליך חשוב מבחן התוצאה - כתב אישום או חסר אשמה", אמר כהן. "לכן, תוצאת חקר האמת היא בראש סדר העדיפות של המשטרה והתקשורת. כל דבר מעבר לכך הן ספקולציות אשר יכולות לפגוע בהליך המקצועי".

עוד הוסיף כהן ואמר: "מניסיוני, 90% מהפרסומים אינם בכיוון ואינם נכונים. מבחן הראיות הוא המבחן המרכזי. על כולנו לזכור כי מדובר באנשים, ויש לברר את העובדות תוך שמירה על כבודם, ולנהוג על-פי ההנחה כי אדם חף מפשע עד אשר הוכחה אשמתו".

"התקשורת עושה עוול"

לדברי כהן, "העיסוק של התקשורת בנושא מוגזם, מעורר לחץ וחוטא לכל הצדדים. אתם עושים עוול לכל המעורבים בפרשה. אסור שנשים תחשושנה להגיש תלונה במשטרה בגלל רצח אופי שנעשה להן בתקשורת. תכבדו את זכויותיהם וכבודם של המעורבים בסיפור".

כהן הדגיש כי "בחירת המפכ"ל היא אירוע לאומי ומהלך משמעותי בחיי המדינה, ואסור לקשור אותו לפרשה הנוכחית. הניסיון לקשור פרשה זו למירוץ למפכ"לות הוא פסול. שאלת זהותו של המפכ"ל הבא אינה קשורה לאירועים האחרונים".

גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', נכח בכנס באילת והתייחס לפרשה. "אני מקווה שהפרשה תסתיים במהרה כדי שהליך בחירת המפכ"ל יימשך", אמר השר והוסיף: "פרשת בר-לב מביכה את המשטרה, אך חייבים להביא לסיומה המהיר".

תלונה על אונס

בתוך כך התברר היום כי התלונה הנוספת שהוגשה נגד ניצב בר-לב היא חמורה בהרבה מהקודמת וכי המתלוננת, מ', טוענת כי בר-לב אנס אותה. עורכי דינו, מצידם, טוענים כי "מדובר בקשקוש".

בהודעה שפרסם אתמול (ב') משרד המשפטים נכתב כי בר-לב חשוד בשני מקרים שונים של עבירות מין. בעוד א' מתלוננת שבר-לב הטריד אותה מינית - הטענות של מ' קשות יותר, והיא טוענת כי בר-לב קיים אתה יחסי מין בכפייה.

על-פי החשד, האונס לכאורה עליו התלוננה מ' התרחש שנים לפני ההטרדה המינית שעברה לכאורה א'. לטענת השתיים, הן לא דיברו ביניהן ולא תיאמו את התלונות.

בר-לב, מנגד, מאשר כי הוא מכיר את מ' ואף קיים עמה יחסי מין לפני כ-5 שנים, אך טוען כי היחסים נעשו בהסכמה מלאה, וכי הוא מעולם לא כפה את עצמו עליה.

אתמול ערכו חוקרי המחלקה לחקירת שוטרים, עימותים בין בר-לב לבין המתלוננות, שהטיחו בפניו את טענותיהן.