שקלאר על הרפורמה ברשות השידור: נשאר רק לנסח את המסמכים

מנכ"ל רשות השידור בכנס אילת לעיתונות: ‎‎"האמירה לפיה אין להפיל את מימון הרפורמה על הציבור - פופוליסטית" ■ ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ': "הרפורמה לא תציל את רשות השידור"

‎‎האמירה לפיה אין להפיל את מימון הרפורמה ברשות השידור על הציבור היא פופוליסטית - כך אמר היום (ג') מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, בכנס אילת לעיתונות, בפאנל בנושא הרפורמה ברשות השידור.

לדברי שקלאר, "ביום חמישי שעבר ישבו הנוגעים בדבר, והיתה הסכמה שבעל-פה שמהיום ואילך לא יהיו יותר תביעות חדשות. נותר רק לנסח עם ההסתדרות את המסמכים המשפטיים, ובכך יבוא לציון גואל".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, האמון על הרפורמה ברשות השידור, אמר כי "צריך להבין שגם מימון מתקציב המדינה זה על חשבון הציבור. ברפורמה הזו כל אחד נותן את חלקו, וגם בעניין האגרה הכנסת ואחרים יתנו את חלקם. יהיה הסכם מימון בין האוצר לרשות השידור לגבי הלוואה שניתנת לרשות".

‏יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, אמר בדיון כי "האוצר כופה על רשות השידור הסכם דרקוני שכולל קנסות וריביות".

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' אמרה כי הרפורמה לא תציל את רשות השידור, אותה הגדירה "רקובה", והוסיפה כי גם אם תיחתם הרפורמה - "נשוב עוד שנתיים לדבר על כך".

‏מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, אמרה בדיון: "בואו נשים את הדברים על השולחן, יש עובדים שלא עושים דבר. היה פעם מונופול, הם יכלו לסגור את השאלטר, וישבו מנהלים וניפחו את הגוף וגרמו לגוף הזה לגדול. זה גוף שסוחב על עצמו 2,000 עובדים. מישהו נתן לגוף הזה להסתאב, וזה לא העובדים. צריך לסגור אותו ולפתוח באותו יום".

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, אמר כי "את המינוי הזה קיבלתי בלי טלפון אחד מראש הממשלה. היום יש עיתונאי שעומד בראש רשות השידור, ואני יכול לתרום מניסיוני בתחום התוכן".