נמרודי חותך את מחיר ההנפקה להכשרה אנרגיה ב-17%

המחיר המעודכן: 7.81 שקל; המחיר המקורי: 9.41 שקל ■ החתמים צפויים לקבל 7.8 מיליון שקל שהם כ-8% מהסך שיגוייס ■ ההנפקה ביום ה' ■ השווי הנגזר: 830 מ' ש'

ההנפקה של חברת הכשרת הישוב אנרגיה המחזיקה ברישיונות "שרה" ו"מירה" ונמצאת שבשליטת עופר נמרודי - נאלצת להתכווץ, האם זה בשל תנאי השוק הקשים יותר כיום? האם זה בשל השווי הגבוה אליו כיוונה מלכתחילה? או שמא זהו חוסר הודאות ביחס לתוצאות הקידוחים באיזור וביחס לתמלוגים עליהם? אבל לא פחות הגיוני הוא שהחתמים המחוייבים בהסכם חיתום בהנפקה הם שדרשו מהחברה לחתוך את מחיר ההנפקה בשיעור חד .

היום הודיעה החברה כי מחיר המינימום בהנפקה ירד ל-7.81 למניה, מחיר הנמוך בכ-17% מהמחיר הקודם שפורסם בתשקיף שתוקן היום ואשר עמד עד כה על 9.41 שקל למניה.

הכשרה אנרגיה מתכוונת להנפיק כ-13% מהון המניות של החברה, אולם גם אם לא יתקבלו הזמנות לכל היחידות המוצעות, תוכל החברה להירשם למסחר, אם תצליח להנפיק לפחות 10% מהון המניות של החברה בשווי המוצע.

כמות המניות שתנסה למכור החברה במסגרת ההנפקה נותרה זהה לכמות הראשונית עליה הודיעה, 13,805,890 מניות והיא מהווה כ-13% מהון המניות של החברה, כך שבסה"כ מתכוונת החברה לגייס כ-107.8 מיליון שקל אך לאחר הוצאות חיתום והפצה צפוי הסכום שיתקבל בקופתה להיות נמוך במעט מ-100 מיליון שקל לעומת כ-130 מיליון שקל שרצתה לגייס במקור. השווי הנגזר לחברה בעקבות הורדת המחיר יורד מכמיליארד שקל לכ-830 מיליון שקל (לפני הוצאות החיתום).

סך כל העמלות, קרי הוצאות חיתום, הפצה, ניהול, ריכוז, יעוץ והחזר הוצאות וכן ההוצאות האחרות הכרוכות בהנפקה זו מוערך בכ-8%.

במכרז יוצעו לציבור מניות ביחידות של 10 מניות כך שמחירה המינימלי של כל יחידה יעמוד על 78.1 שקל.

ההנפקה מתוכננת ליום ה' הקרוב (דחייה של יום אחד), כאשר המכרז שיחל בשעה 08:30 ייסגר בשעה 16:30.

הורדת מחיר המינימום בהנפקה גוזר גם שווי מופחת לשותפותיה של הכשרה ברשיונות "שרה" ו"מירה", כגון מודיעין ו-IPC אשר על פי המחיר הקודם נגזר לכולן שווי כולל של כ-2.3 מיליארד שקל.

את ההנפקה מרכז פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות ואליו יצטרפו כלל פיננסים חיתום, דיסקונט חיתום והנפקות, ברק קפיטל חיתום, רוסאריו שירותי חיתום, אנליסט חיתום והנפקות, אקסלנס נשואה חיתום, מיטב הנפקות ופיננסים ואיפקס חיתום וניהול הנפקות.