אטיאס מגיב לנתוני האוצר: מחירי הדירות עדיין גבוהים מדי

במשרד הבינוי והשיכון מגיבים לנתוני האוצר על הירידה במחירי הדירות ובהיקף העסקאות: תהליך הגדלת היצע הקרקעות והשיווקים המאסיביים של קרקעות זמינות לבנייה - יימשכו

משרד האוצר דיווח היום (ג') כי מחירי הדירות החדשות ברבעון השלישי של 2010 היו נמוכים בשיעור של כ-2.9% ממחירי הדירות החדשות ברבעון השני (ממוצע רבעון שלישי מול ממוצע רבעון שני), זאת לאחר ירידה מתונה יותר בשיעור של כ-2% ברבעון השני (לעומת הרבעון הראשון).

במשרד הבינוי והשיכון, שבראשו עומד השר אריאל אטיאס, הגיבו היום לנתונים ומסרו כי "הנתונים מוכיחים כי הצעדים שנעשו עד כה בידי משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל מביאים לתוצאות. תהליך הגדלת היצע הקרקעות והשיווקים המאסיביים של קרקעות זמינות לבנייה כפי שנעשו בשנה האחרונה - יימשכו".

לדעתנו, אומרים במשרד השיכון, מדובר באחד הגורמים המרכזיים שהביאו למצב בו ההיצע עונה על הביקושים ומביא לבלימת המחירים, כפי שעולה מנתוני האוצר. עם זאת, המחירים בהחלט עדיין גבוהים מדי, ונדרשים צעדים רבים נוספים, בראש ובראשונה להמשיך ולהגדיל את היצע הקרקעות בכדי להתגבר על המחסור הקיים, לצד צעדים מתחום המיסוי כפי שהצענו למשרד האוצר.

המגמה המרכזית של כל הצעדים שננקטו החל מספטמבר 2009, הן במשרד הבינוי והשיכון והן במינהל מקרקעי ישראל, הייתה לחזור ולאפשר לישראלים לרכוש דירה במחירים סבירים לאחר הזינוק הגדול במחירים בשנים האחרונות, לאחר עשור בו התכנון והטיפול במלאי הקרקעות לקה בחסר ולא סיפק את מספר התחלות הבנייה שהמשק הישראלי נדרש לו.

"הנתונים מהרבעון השלישי מלמדים גם כי שוק הנדל"ן הישראלי החל להפנים כי צעדי המשרד והממשלה רציניים, וכי אנחנו נחושים להקל על זוגות צעירים לרכוש דירה. ב-2010 צפויות התחלות בנייה של כ-36 אלף דירות, הרבה יותר מהממוצע בשנים האחרונות, ואנו מאמינים שבשנה הבאה המספרים עוד ימשיכו ויעלו", אומרים במשרד השיכון.