שעון קיץ עד סוף אוקטובר? הממשלה בוחנת הצעת החוק

בעקבות הסערה שפרצה לפני כחודשיים לנוכח המעבר המוקדם לשעון החורף, הגיש ח"כ ניצן הורוביץ הצעת החוק ■ המסקנות צפויות להתגבש בתוך 60 יום.

בעקבות הסערה שפרצה לפני כחודשיים לנוכח המעבר המוקדם לשעון החורף, הגיש ח"כ ניצן הורוביץ הצעת חוק הקובעת כי שעון הקיץ יוארך באופן קבוע עד סוף אוקטובר, כפי שמקובל במדינות האיחוד האירופי וברוב מדינות העולם.

בתחילת השבוע נידונה ההצעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, לקראת ההצבעה הטרומית שהיתה צפויה להתקיים היום במליאת הכנסת על הצעת החוק. חברי הוועדה, שהביעו בדיון תמיכה בהארכת שעון הקיץ, לנוכח החיסכון הכספי, צמצום תאונות הדרכים, וההתאמה להרגלי החיים של כלל האוכלוסיה, ביקשו מהורוביץ לעכב את ההצבעה בחודשיים, כך שבתקופה זו תבחן הממשלה את הנושא.

הורוביץ הסכים לדחות את ההצבעה על מנת למצות את הסיכוי לקדם את הצעת החוק כך ששעון הקיץ יוארך כבר בשנה הבאה. לדבריו, "אנו נגביר את המאבק הציבורי לשינוי החוק. למאבק זה שותפה קואליציה רחבה של ארגונים חברתיים וסביבתיים והגופים הכלכליים המרכזיים. מאות אלפי אזרחים חתמו על העצומה להארכת שעון הקיץ, שהוגשה השבוע לממשלה", אמר .

על הצעת החוק חתומים גם חברי הכנסת: שי חרמש (קדימה), דניאל בן סימון (עבודה), שלמה מולה (קדימה), ישראל חסון (קדימה), אורי אורבך (הבית היהודי), עינת וילף (עבודה), אריה אלדד (האיחוד הלאומי), אילן גילאון (מרצ), מרינה סולודקין (קדימה), רוברט טיבייב (קדימה), מגלי והבה (קדימה), אורית זוארץ (קדימה), חיים אורון (מרצ), אריה ביבי (קדימה), איתן כבל (עבודה), מאיר שטרית (קדימה), עפו אגברייה (חד"ש), רחל אדטו (קדימה), דב חנין (חד"ש).