Pose: ניהול קופות, חנות מקוונת ומועדון לקוחות על ענן מחשוב

חברת הסטארט-אפ הישראלית: "אנחנו לא מוכרים טכנולוגיה או פיצ'רים אלא חוויית משתמש ושירות, ולכן הממשק אינטואיטיבי. המטרה שלנו היא לפשט את המוצר - לא לסבך אותו"

עסקים קטנים נחשבים למנוע צמיחה במרבית הכלכלות המערביות וכמגזר שיש לטפל בו באופן פרטני על-מנת לעודד יזמות וחדשנות.

גם חברת הסטארט-אפ הישראלית Pose, שהקימו השנה גיא מרקוס (מנכ"ל החברה) וניר מילמן (סמנכ"ל הפיתוח), סבורה כי בפלח שוק זה יש פוטנציאל גבוה.

"המוצר שפיתחנו הוא קופה רושמת הפועלת במודל של SaaS (תוכנה כשירות, נ' פ') ומאפשרת לעסקים להפעיל קופה אינטרנטית בעלויות נמוכות", אומר מרקוס. המוצר של החברה נמצא בענן מחשוב ולכן הוא לא מצריך הורדת תוכנה.

ניתן להפעיל את המערכת מכל פלטפורמה - מחשב נייד, נייח וסלולרי - באמצעות שם וסיסמה בלבד ובאופן מאובטח.

מרקוס מציין כי "נקודת המכירה (POS באנגלית, נ' פ') היא נקודת מפגש קריטית בין בעל העסק ללקוחות שלו, אולם בפני עסקים קטנים עומדים כיום שתי אפשרויות בלבד: לרכוש קופה מכנית שהיא מחשבון גדול שלא יודע לעשות הרבה דברים, או להשתמש במערכות של חברות גדולות, כדוגמת וריפון, שהן יקרות, מסובכות ומצריכות הכשרה".

לצד היותה של Pose קופה רושמת, היא גם מאפשרת לבעלי עסקים מגוון שירותים מתקדמים בתחום השיווק והמכירות. כך, לדוגמה, ניתן לנתח את פעילות המכירות בעסק, לנהל מועדון לקוחות, לייצר מבצעים מפולחים, להוציא דיוור אלקטרוני ולשפר את השירות האישי ללקוח.

"אנחנו לא מוכרים טכנולוגיה או פיצ'רים אלא חוויית משתמש ושירות, ולכן הממשק אינטואיטיבי. המטרה שלנו היא לפשט את המוצר - לא לסבך אותו", אומר מרקוס.

המערכת של Pose מאפשרת גם להקים חנות וירטואלית בקלות, באמצעות התממשקות לפלטפורמת המסחר של חברת נטפרוטק (שמילמן עומד בראשה). "העובדה שהקופה פועלת באינטרנט מאפשרת לבעלי העסקים לקבל נתונים מאוחדים על הפעילות של מספר סניפים ביחד, של החנות הווירטואלית או של עמדת מכירות ניידת שהוקמה באירוע מסוים". מרקוס מוסיף כי "פעילות התחזוקה של המערכת נעשית בצד שלנו ולכן חוסכת לעסק זמן וכסף".

עד כה השקיעו היזמים בחברה 200 אלף דולר והיא נמצאת בסבב גיוס של חצי מיליון דולר. המוצר נמצא בפיילוט עם מספר לקוחות ישראלים מצומצם, ובשבועות הקרובים תושק גרסה "קלה" וחינמית של המוצר. "בעוד מספר חודשים נשיק את המערכת המלאה, ונגבה עבורה תשלום חודשי של כמה מאות שקלים, שלא מצריך התחייבות".

Pose מתחרה, בין היתר, בחברות הגדולות הפועלות בתחום וכן בסטארט-אפ הישראלי Soho OS, שפיתח כלי לניהול עסקים קטנים, אולם מרקוס טוען כי "אנחנו דווקא מערכת משלימה לסוהו - היא מציעה מערכת CRM מצוינת אבל לא מטפלת בנקודת המכירה, שמשם מגיע הכסף". הייחוד של החברה נובע גם מכך שהם מתמקדים בשלושה תחומים: חנויות מסחר, מסעדות ובתי קפה, וענף השירות.

לגבי החברות הגדולות, מרקוס טוען כי "המוצר שלהן תוכנן עבור חברות גדולות ולכן הוא אינו מתאים לצרכים הייחודיים של עסקים קטנים".

המערכת תוצע בתחילה בעברית ואנגלית, אך תתורגם לשפות נוספות בעתיד. החזון של החברה הוא "לייצר רשת נטוורקינג בין העסקים הקטנים - מעין קניון וירטואלי, שיאפשר לבעלי עסקים קטנים לשתף פעולה".