ראש עיריית ר"ג מתפטר מתפקיד יו"ר הוועדה המקומית

כזכור, באפריל האחרון המליצה המשטרה להעמיד לדין את צבי בר באשמת לקיחת שוחד והלבנת הון

אחרי הביקורת שהושמעה נגדו בחודשים האחרונים בעניין כהונתו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רמת גן, הודיע היום ראש עיריית ר"ג צבי בר על התפטרותו מתפקידו בראשות הוועדה המקומית.

כזכור, באפריל האחרון המליצה המשטרה להעמיד לדין את בר באשמת לקיחת שוחד והלבנת הון. לפי החשדות, בר לקח שוחד מיזמים ובעלי עניין ברמת גן, ובתמורה קידם את ענייניהם של מספר פרויקטים נדל"ניים בעיר.

פרשה זו הובילה את ד"ר אבי ליליאן, יו"ר סיעת "רמת גן הירוקה" החברה באופוזיציה במועצת עיר, להגיש ביוני עתירה לבג"ץ, באמצעות עו"ד עפר לרינמן, בבקשה להורות לבר להשעות עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בין היתר על רקע החקירה שמנהלת נגדו המשטרה.

עם זאת, מקורבים לבר טוענים היום כי רצה לפרוש מתפקיד יו"ר הוועדה המקומית כבר מזמן, ללא קשר לבג"ץ שהוגש. בהודעה שהוציאה היום עיריית ר"ג בנושא נכתב כי "מתוך החלטה שהתגבשה אצלו מזה זמן רב (והיתה מיושמת אלמלא הוגש הבג"ץ) החליט ראש העירייה צבי בר לעשות כמו רבים מעמיתיו ראשי העיריות (ת"א - רון חולדאי, נתניה - מרים פיירברג-איכר, חולון - מוטי ששון ועוד) ולבקש מסגנו יצחק (איצ'ה) שחם, לשמש במקומו בתפקיד יו"ר הוועדה המקומית לבניין עיר".

‏הביקורת על תפקודו של בר כיו"ר הוועדה המקומית לא הוגבלה רק לחשדות שהעלתה המשטרה באפריל. מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הקדיש לוועדה המקומית רמת גן פרק נרחב בדו"ח על השלטון המקומי, שממנו עולה כי עיריית ר"ג נהגה בחוסר שקיפות ואישרה תוכניות בנייה שלא כדין. לאור ממצאי הדו"ח קבע לינדנשטראוס שמהנדס העיר ר"ג, חיים כהן, "שהיה אמור לשמש שומר סף, כשל במילוי תפקידו" ופעילות הוועדה המקומית ומהנדס העיר פגעה בעקרונות חוקיות ההליך התכנוני, השקיפות ושיתוף הציבור".

התפטרותו של בר מתפקיד יו"ר הוועדה המקומית באה למרות שבאוגוסט השיבו הממשלה ושר הפנים לבג"ץ כי העתירה שמבקשת להורות לבר להשעות עצמו מתפקיד יו"ר הוועדה המקומית היא מוקדמת מדי, על אף שסברו שמנקודת מבט כללית, כאשר קיימת זיקה של ממש בין העבירות שלגביהן התקיימה חקירה פלילית לבין התפקיד הציבורי, יהיה ראוי להפעיל סמכות להשעיית המינוי עוד לפני הגשת כתב אישום.