ת"א סגרה ביציבות: מודיעין זינקה 6%, גבעות ירדה 5%

מניות קידוח "לוויתן" ריכזו עניין רב לקראת ההגעה לשכבת המטרה בקרוב ■ החברה לישראל, אסם וגזית גלוב פרסמו דו"חות כספיים

יום תנודתי בבורסה של תל-אביב נסגר ביציבות. המסחר נפתח היום (ה') בעליות קלות, כשברקע פקיעת אופציות המעו"ף לחודש נובמבר שמלווה כרגיל במחזורי מסחר גבוהים מהרגיל. לאחר מכן עבר מדד המעו"ף לירידה קלה, בהמשך חזר לטפס ובסיום נסגר כאמור ביציבות.

יום המסחר היה רגוע יחסית בשל העובדה שבוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל חג ההודיה. מניות קידוח "לוויתן" ריכזו עניין רב, כשעם כל דקה שעוברת הקידוח מתקרב לשכבת המטרה (תוצאות ראשוניות עשויות להגיע כבר בסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא). מדד המעו"ף לפקיעה נקבע על 1265.46 נקודות. המחזור הסתכם בכ-2.63 מיליארד שקל. בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף ירידה של 0.2% ומדד ת"א 75 נסוג ב-0.3%.

היום, כאמור, לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל חג ההודיה, כך שהמסחר באירופה וגם בישראל היה רגוע יחסית. מחר יתקיים בארה"ב מסחר מקוצר שיסתיים ב-20:00 (שעון ישראל) במקום ב-23:00, בשל "יום שישי השחור" (Black Friday), יום המהווה את יריית הפתיחה לעונת הקניות בארה"ב לרגל החגים. כמדי שנה, המשקיעים יעקבו מקרוב אחר התקדמות המכירות ברשתות הקמעונאיות, שהפכו למדד לעוצמת הצריכה הפרטית בארה"ב. כיוון שהצריכה הפרטית מהווה 70% מהתמ"ג האמריקני, הרי שמכירות "יום שישי השחור" בפרט והמכירות בעונת החגים בכלל מהוות ברומטר למצבה של הכלכלה האמריקנית - והן עשויות לקבוע את הטון לפתיחת המסחר בשבוע הבא.

מבול דו"חות: החברה לישראל, אסם, גזית גלוב

בישראל החגים כבר מזמן עברו אך ייתכן המשקיעים ייהנו שוב מחגיגת גז טבעי. קידוח "לוויתן", בו שותפות רציו , דלק קידוחים ואבנר , יגיע בקרוב לשכבת המטרה והשותפויות יוציאו הודעה לבורסה בדבר ממצאים ראשוניים מהקידוח. כמובן שאם לא יימצאו סימני גז, הרי שמניותיהן צפויות לספוג נפילות חדות. אם או בלי קשר, מניית נובל אנרג'י , השותפה גם היא בקידוח, זינקה אמש ב-4.7% בוול סטריט.

"מניות הנפט והגז ימשיכו להיות מסוכנות", אומר האנליסט ירון זר מכלל פיננסים, "אך תגלית ב'לוויתן' תהפוך את מניות השותפות ללגיטימיות להשקעה עבור רוב המוסדיים, בכפוף, כמובן, לשאלת מחירן".

כל הפרטים על קידוח "לוויתן" המתקרב לשכבת המטרה - לחצו כאן

עדיין בסקטור האנרגיה, היום מתקיימת ההנפקה של הכשרה אנרגיה, השותפה ברישיונות חיפושי הגז "שרה" ו"מירה" בים התיכון. לאחר הורדת מחיר ההנפקה שלשום, הוציא אתמול כלל פיננסים סקירה ובה הוא מכנה את הכשרה אנרגיה "אטרקטיבית", כאשר הוא מציין שהשווי של "שרה" ו"מירה" הנגזר מההנפקה הינו כמיליארד שקל. נזכיר כי ברישיונות אלו ממתינים עדיין לתוצאות הסופיות של הסקרים הסייסמיים התלת-מימדיים, שיתקבלו בסוף השנה. תוצאות ההנפקה עשויות להשפיע גם על מודיעין, שותפה נוספת ב"שרה" ו"מירה".

במסמך פנימי שהופץ הבוקר בבנק לאומי ליועצי ההשקעות של הבנק, אשר הגיע לידי "גלובס", מונחים היועצים להזהיר את הלקוחות שיבקשו להשתתף בהנפקה מפני הסיכונים הגבוהים מאוד הכרוכים בהשקעה.

סקטור הבנקים הפגין חולשה. מניית בנק הפועלים המשיכה לרכז עניין לאחר פרסום הדו"חות הכספיים הטובים אתמול וכן לאחר שהבנק דיווח אמש כי הוא במו"מ לרכוש בנק טורקי ב-42 מיליון דולר, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס". מדובר בבנק Adabank, אותו מנסה ממשלת טורקיה למכור מזה זמן מה. מניית מזרחי טפחות רשמה ירידה חדה.

מניית החברה לישראל נסחרה על רקע הדו"חות הכספיים שהיא פרסמה, וכן בעקבות הפרסום ב"גלובס" כי היא במו"מ לרכישת גז טבעי מחברת EMG. קבוצת מרחב היא השותפה הישראלית של EMG המצרית. את הרבעון השלישי של סיימה החברה ברווח המיוחס לבעלים של החברה, בסך של כ-107 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אסם דיווחה הבוקר כי הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות של הקבוצה ברבעון השלישי הסתכם בכ-134.5 מיליון שקל בהשוואה ל-126.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 6.0%.

קבוצת דלק דיווחה הבוקר לבורסה כי החליטה לרכוש את החזקות דלק נדל"ן בחברת רודשף (75% מההון) המפעילה תחנות שירות בכבישים מהירים בבריטניה. קבוצת דלק תרכוש את מניות רודשף תמורת כ-500 מיליון שקל (86.25 מיליון ליש"ט) לפי שווי חברה של 115 מיליון ליש"ט לרודשף. מתוך סכום זה יקוזז חוב בסך 380 מיליון שקל שדלק נדל"ן חייבת לקבוצת דלק.

גם גזית גלוב פרסמה הבוקר דו"חות. הרווח המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ-197 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח של 117 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אבגול רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה הציגה הבוקר תוצאות טובות לרבעון השלישי.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]