קב' דלק רוכשת את רודשף מדלק נדל"ן ב-500 מיליון שקל

מתוך סכום זה יקוזז חוב בסך 380 מיליון שקל שדלק נדל"ן חייבת לקבוצת דלק

למרות שחברת דלק נדל"ן פוצלה מקבוצת דלק לפני כשנה וחצי, ועברה לשליטתו הישירה של בעל השליטה בקבוצה, יצחק תשובה, ממשיכות חברות הקבוצה (המתאפיינת באיתנות פיננסית גבוהה) לסייע לחברת הנדל"ן שנקלעה לקשיים.

כחודש לאחר שהפניקס (חברה בת של קבוצת דלק) אפשרה דחייה נוספת בהחזר הלוואה שהעמידה לדלק נדל"ן, מתייצבת היום גם קבוצת דלק עצמה כדי לסייע לחברה האחות. דלק דיווחה הבוקר (ה') לבורסה כי החליטה לרכוש את החזקות דלק נדל"ן בחברת רודשף (75% מההון) המפעילה תחנות שירות בכבישים מהירים בבריטניה.

קבוצת דלק תרכוש את מניות רודשף תמורת כ-500 מיליון שקל (86.25 מיליון ליש"ט) לפי שווי חברה של 115 מיליון ליש"ט לרודשף. מתוך סכום זה יקוזז חוב בסך 380 מיליון שקל שדלק נדל"ן חייבת לקבוצת דלק.

רודשף מחזיקה ומפעילה כ-29 תחנות שירות ברחבי בריטניה, הכוללות מלבד תחנות דלק גם חנויות נוחות, מרכז מסחריים ובתי מלון. החברה, שנרכשה באפריל 2007 תמורת כ-159 מיליון ליש"ט, מוחזקת בשיעור של 75% על-ידי דלק נדל"ן ו-25% על-ידי דלק פטרוליום (המשתייכת לקבוצת דלק). על רודשף עצמה רובץ חוב של 164 מיליון ליש"ט, הפרוס לחמש שנים. עם השלמת העסקה, תפחית דלק נדל"ן מהמאזן התחייבויות של קרוב למיליארד שקל.

רודשף מנוהלת על-ידי סיימון צוראל, ובחודש שעבר מונה ליו"ר החברה עקיבא אזולאי, שעבד באירופה עבור חברת אפריקה-ישראל בשבע השנים האחרונות.

נציין כי בדו"חות לסיכום 2009 הפחיתה דלק נדל"ן 162 מיליון שקל משווי השקעתה ברודשף.