רציו סיימה סקר סייסמי 3D ב"גל"; תוצאות - תוך חודשים

אתר "גל" ממוקם כ-150 ק"מ מערבית לנתניה. חלקו המזרחי של האתר גובל בחלק הדרום-מערבי של רישיונות "רציו-ים", הלא הוא רישיון "לווייתן"

חברת חיפושי הנפט והגז רציו סיימה את ביצוע הסקר הסייסמי התלת מימדי ברישיון החיפושים "גל", הנמצא סמוך ל"לוויתן", בשטח של 505 קמ"ר. החברה תנתח ותעבד בחודשים הקרובים את תוצאות הסקר ותפרסם לאחר מכן את תוצאותיו.

רציו אומדת את עלות הסקר ב-6 מיליון דולר. לאחר עיבוד התוצאות תודיע רציו מהו פוטנציאל הגז הגלום ב"גל" והאם להמשיך לשלב הבא - קידוח אקספלורציה. אם רציו לא תתחייב לכך, היא תיאלץ להחזיר 50% משטחי ההיתר בחזרה למשרד התשתיות. בספטמבר האחרון חתמה הזדמנות ישראלית עם רציו על הסכם לרכישת 10% מ"גל".

אתר "גל" ממוקם כ-150 ק"מ מערבית לנתניה. חלקו המזרחי של האתר גובל בחלק הדרום-מערבי של רישיונות "רציו-ים", הלא הוא רישיון "לווייתן". הדרך למציאת נפט או גז עדיין ארוכה, אך ההיתר ניתן לרציו עד ה-15 באוגוסט 2011. שטח ההיתר הינו כ-1.77 מיליון דונם, בגבולות המים הכלכליים של מדינת ישראל.

בימים אלה מגיע קידוח "לוויתן" לשכבת המטרה הראשונה שלו והשותפויות אמורות להוציא הודעה לבורסה על ממצאים ראשוניים מהקידוח. רציו מחזיקה ב-15% מ"לוויתן". לאחרונה דווח במוסקבה כי ענקית הגז הרוסית גזפרום עשויה לרכוש 50% מ"גל", כחלק מכוונתה להיכנס לשוק חיפושי הגז בישראל.