הנפקת הכשרה אנרגיה: "צריך להוריד את הכובע בפני נמרודי"

‎‎‏ מנכ"ל הכשרה אנרגיה, אוהד מראני: "אנשים שהחליטו לקנות בהנפקה, ביטלו את‏ פקודות הקנייה שלהם בעקבות פרסום העבודה של לאומי. הייתה לנו רכבת הרים"

‎‎לאחר יום של תהפוכות, הצליח ביום ה' האחרון עופר נמרודילעמוד במשימה, וגייס 107 מיליון שקל עבור הכשרת היישוב אנרגיה, המחזיקה בכ-46.3% מרישיונות החיפוש הימיים "שרה" ו"מירה", לפי שווי של 830 מיליון שקל.

‎למרות בנק לאומי

‎‎ביום חמישי, בו נערך המכרז על ההנפקה, פורסמה בכלי התקשורת עבודה פנימית שהופצה ליועצים של בנק לאומי, אשר לא המליצה ללקוחותיו להשתתף בהנפקה, בשל הסיכון הגדול לאובדן ההשקעה תוך זמן קצר.

"אנשים שהחליטו לקנות בהנפקה, ביטלו את‏ פקודות הקנייה שלהם בעקבות פרסום עבודה זו" אמר ל"גלובס" מנכ"ל הכשרה אנרגיה, אוהד מראני, לאחר ההנפקה, "הייתה לנו רכבת הרים".

בסך-הכול קיבלה הכשרה אנרגיה במכרז הציבורי 950 הזמנות בהיקף כספי של 100 מיליון שקל, כאשר את היתרה השלימו חתמי ההנפקה. כ-30 מיליון שקל מסך כספי ההנפקה הגיעו ממשקיעים זרים, בהם לקוחות של בנקי ההשקעות ‏HSBC ‎‏ ומורגן סטנלי, כאשר סכום דומה הגיע ממשקיעים מוסדיים והיתר גויס מהציבור.

לדברי ארז גודלשמיט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות, "מדובר באחת ההנפקות המדהימות שנתקלתי בהן, צריך להוריד את הכובע בפני נמרודי". מראני הוסיף כי "רצינו להיות חברה ציבורית ואנחנו שמחים שאנחנו כזו עכשיו. נתקדם בתוכנית העבודה והיעד הוא להגיע לקידוחים ותגליות מסחריות במחצית השנייה של 2011".

השבוע תחל להיסחר החברה לפי שווי של 930 מיליון שקל אחרי הכסף.

‏‎לא לכל הסחורה יש ביקוש

‏‎‎אמנם ההנפקה של הכשרה אנרגיה הסתיימה בהצלחה, אבל את אותו משפט לא ניתן לומר על הנפקה אחרת בתחום הנדל"ן שנערכה באותו יום, של חברת ביג ‏USA‏. ביג, של האחים יהודה ורוני נפתלי, החליטה לבטל הנפקת החברה-בת לאור ביקושים נמוכים, להם זכתה במכרז המוסדי.

ביג ‏USA‏ ביקשה לגייס כ-70 מיליון שקל, לפי שווי חברה של יותר מ-310 מיליון שקל. המשקיעים המוסדיים סברו כי המחיר אינו אטרקטיבי, ואילו בחברה לא הסכימו להתפשר עליו, ולכן הביקושים שהתקבלו היו נמוכים מהנדרש.

גם בחברת הנדל"ן בראק קפיטל פרופרטיס של שמעון וינטרוב ורונן פלד הענייניים לא עברו בצורה חלקה, והחברה נאלצה לחתוך 12% מהמחיר בהנפקת המניות שביצעה, במסגרתה הנפיקה כ-15% ממניותיה תמורת 70 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-115 מיליון אירו לפני הכסף. ‏‎‎‏