תמרור אזהרה: 351 הרוגים בכבישים השנה - יותר מאשתקד

עמותת אור ירוק: בשנה שעברה היו 350 הרוגים בכבישי ישראל ■ משרד התחבורה קבע רף הפחתה של 6% בהרוגים בתאונות הדרכים לעומת השנה שעברה, אך לא עמד ביעד

עמותת אור ירוק מפרסת היום (ב') נתונים מדאיגים: 351 הרוגים בכבישים לפני סוף השנה לעומת 350 הרוגים בכל שנת 2009. משרד התחבורה קבע רף הפחתה של 6% בהרוגים בתאונות הדרכים לעומת השנה שעברה אך לא עמד ביעד.

"כבר מזמן עברנו את רף ההרוגים בתאונות דרכים שקבעה ממשלת ישראל", אמר מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב. "לצערנו, אנו רואים את הגישה האדישה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים המתבטאת בקיצוץ תקציבים מתמשך במאבק בתאונות הדרכים".

ישראל אימצה את מסקנות ועדת שיינין בשנת 2005 שקובעות כי יש להציב יעדים להפחתה בתאונות הדרכים ב-10 השנים הקרובות אך בינתיים ללא הצלחה. סקירה של ה-OECD מוכיחה כי הצבת יעדים על הכביש מורידה ב-4% את מספר ההרוגים הממצוע בשנה לעומת מדינות שלא הציבו יעדים.

"חוסר יישומה של תוכנית ארוכת טווח להפחתת מספר הנפגעים בתאונות כבר גובה מאיתנו מחיר יקר, שרק יילך ויגדל. ישראל צריכה ויכולה לעמוד בשורה אחת עם מדינות אירופה המתקדמות, ועליה להציב את המאבק בראש סדרי העדיפויות", הוסיף אבואב.