חד וחלק: השוואה בין מכונות הגילוח של פיליפס, רמינגטון ובראון

מבדיקת "גלובס" עולה כי כדי להשיג פנים חלקים ושימוש ידידותי תצטרכו להיפרד מכ-2,000 שקל ולרכוש את המכונה של פיליפס, שמציעה הנדסת אנוש משוכללת ותוצאות מצוינות

למרות שנגברים מהווים כמחצית מהאוכלוסייה, בתחרות על הזיפים שלהם משחקות שחקניות בודדות. "גלובס" השווה את דגמי הדגל של מכונות הגילוח של פיליפס, רמינגטון ובראון. להלן המסקנות:

פיליפס RQ1280CC: גילוח תלת-ממדי? יש דבר כזה

פיליפס היא אחת החברות היותר מוכרות בתחום של מכונות הגילוח. הבעיה היא שבניגוד לחברות אחרות, רף הכניסה לדגמים החדשים שלה מתחיל בארץ מאזור ה-1,000 שקל, כאשר הדגמים הכי יקרים של היצרניות האחרות בדרך-כלל לא מגיעים אליו.

* מבנה: המראה של מכונות הגילוח של פיליפס נשמר כבר כמה שנים בקווים די דומים, אבל הוא עדיין מצליח לספק עיצוב אלגנטי, הכולל מבנה שנוח להחזיק ביד וגם מסך דיגיטלי המוסתר בחלק הקדמי.

* גילוח: ראש המכונה, הפועל בטכנולוגיית 3 ממדים, מאפשר לראש לנוע לצדדים, פנימה וגם למטה. שיטה זו מספקת תנועה המתאימה יותר לתווי הפנים.

בפיליפס טוענים כי הראש של המכונה כולל טכנולוגיה בשם Ultra Track המאפשרת גילוח קרוב יותר לעור הפנים, כאשר ראש הגילוח מורכב מ-3 שורות של רשתות ייחודיות התופסות כל שיערה.

בפועל, הגילוח כאן באמת סיפק תוצאות חלקות בעור, כמעט ללא שום גירוי, כאשר המכונה הצליחה להתאים את עצמה לכל אזור בפנים, מבלי שהיינו צריכים לעשות מאמץ מיוחד בצוואר או מתחת לאף.

מלבד גילוח יבש, ה-RQ1280 מאפשרת גם גילוח רטוב, כאשר הכוונה כאן לגילוח עם קצף, בדומה לגילוח עם סכין. למה זה טוב? בעיקר למי שיותר נעים לו להתגלח בצורה כזו. לדעתנו, הגילוח עם הקצף היה יותר חלק ועדיין מאשר הגילוח היבש. חוץ מזה, ניתן להתגלח עם המכונה בזמן המקלחת.

* מסך: לדגם שבדקנו יש מסך דיגיטלי המציין מהו זמן השימוש שנותר לסוללה. כך ניתן לדעת אם ניתן לקחת את המכונה איתכם ולהתגלח בדרך, או שעדיף להתגלח באותו הרגע.

* סוללה: על-פי נתוני היצרן, הסוללה אמורה לספק שעה של גילוח וזמן הטענה בתוך 60 דקות.

* אבזור: בפיליפס לא חסכו בדגם הזה באביזרים. תוכלו למצוא כאן נרתיק נסיעה, כיסוי ראשים, מטען נייד ושני מטענים שולחניים (אחד בסיסי ואחד עם מתקן השטיפה). מתקן השטיפה מיועד לניקוי ושימון המכונת גילוח, אבל אתם יכולים להסתדר מצוין גם בלעדיו, אם אתם רוצים לחסוך כמה מאות שקלים.

פיצ'ר מאוד נחמד במכונה הוא נעילה של כפתור ההפעלה שלה בזמן שסוחבים אותה בתיק, כך שה-RQ1280 לא תבזבז סוללה בזמן שהיא נמצאת במזוודה.

* בשורה התחתונה: הגילוח בדגם הזה סיפק תוצאות חלקות מאוד, כאשר העור עצמו לא נשאר רגיש לאחר מכן. כמו כן, מדובר במכונה שסיפקה לפי דעתנו את רמת הגילוח הנוחה ביותר.

* מחיר: 2,300 שקל לדגם RQ1280CC הכולל מתקן ניקוי ו-1,850 שקל לדגם RQ1280 ללא המתקן.

פיליפס RQ1280CC
 פיליפס RQ1280CC

רמינגטון Diamond 360: תוצאות טובות במחיר סביר

מוצר הדגל של חברת רמינגטון הוא Diamond 360, או בשם הסדרתי שלו, R6130. מדובר במכונת גילוח שהצליחה לספק תוצאות טובות אבל סבלה ממספר בעיות.

* מבנה: המכונה מגיעה עם להבים בציפוי DLC (יהלום סינטטי על בסיס פחם), אשר לטענת החברה מציג גילוח חזק ועמיד יותר מלהב רגיל. הדיימונד 360 כוללת 3 ראשים צפים אשר אמורים לספק התאמה טובה לתווי הפנים, אולם לפחות מהניסיון שלנו לא היתה כמעט התאמה, והתחושה היתה שהראשים הולכים בצורה ישרה, ואנחנו צריכים להתאים את הפנים שלנו אליהם.

* גילוח: התחושה הכללית בזמן הגילוח היא שהמכונה מצליחה להוריד את הזיפים ללא בעיות, אבל אנחנו הרגשנו שאין לנו מספיק גמישות במהלך השימוש בה.

הראשים ממוקמים בצורה ישרה, ואתם תגלו שאתם צריכים להתאים את צורת הגילוח אליהם. בנוסף, פעולת הגילוח כאן דורשת מעט מאמץ במעבר של הסכינים על עור הפנים, משום הגילוח לא מתבצע בצורה חופשית ועדינה, כמו שהמכונה של פיליפס מאפשרת.

למרות הדמיון בשיטת הגילוח של רמינגטון למכונות הגילוח של פיליפס מלפני מספר שנים ובעיקר לדגם HQ-9190, עדיין מדובר במכונה שמסוגלת לספק גילוח שבו לא צריך להתחיל לעבור על אותו אזור מספר פעמים. ברוב המקרים יספיק מעבר אחד או שניים ליתר ביטחון.

* בעיות: משום מה, ראשי הסכינים, הניתנים לפירוק, סבלו מניתוק אקראי בזמן הגילוח. מדובר בכאב ראש לא קטן, וזה קרה גם שהוצאנו את המכונת גילוח מאריזה המקורית ועוד לפני שפרקנו את הראשים לניקוי.

* סוללה: ה-RQ6130 מגיעה עם מסך קטן המציג את זמן הסוללה שנשאר למכונה.

לטענת החברה, הסוללה אמורה לספק שעה של גילוח, כאשר טעינה מלאה לוקחת כשעה וחצי, ו-5 דקות של טעינה אמורות לאפשר גילוח בודד במקרה שאתם ממהרים ושכחתם להטעין את המכונה.

* אבזור: המכונה מגיעה עם כיסוי פלסטיק לראשים ונרתיק מבד, שאמור לשמור עליה בתיק. המטען עצמו לא תופס הרבה מקום, כך שניתן לסחוב את כל הערכה בקלות בזמן נסיעה.

* בשורה התחתונה: למרות הטענות, דגם זה של רמינגטון מציע בסופו של דבר תוצאות גילוח טובות, והמחיר שלה לא גבוה בהשוואה למכונות של פיליפס.

* מחיר: 700 שקל.

רמינגטון Diamond 360
 רמינגטון Diamond 360

בראון Cruzer 4 - Z60: העיצוב מוצלח, הגילוח לא

בחברת בראון בחרו לשווק את מכונת הגילוח הזאת כמכונה שגם מעצבת וגם קוצצת שיער לפנים ולגוף. הסיבה שבחברה מייעדים את המוצר שלהם לא רק לגילוח הפנים הרגיל היא שמדובר במכונה שממש לא מצטיינת בייעוד העיקרי שלה - גילוח הזקן.

* מבנה: בבראון השקיעו בעיצוב של ה-Z60 - היא יחסית קטנה וצרה, היא צבועה כחול וכוללת בצדדים כריות נוחות לאחיזה שלה. בצד בצד הקדמי קיים מעצב מסתובב, המשמש בכיוון אחד לגילוח הפאות ובכיוון השני כסכין המתאים לעיצוב זקן.

* גילוח: הגילוח ב-Z60 היה מאוד מתסכל לטעמנו, למרות שהמכונה נוחה מאוד להחזקה ביד, והמבנה הישר של אזור הסכינים מאפשר בקלות לעבור איתו על תווי הפנים. הסיבה לתסכול שלנו היא שהמכונה התקשתה מאוד בגילוח, היינו צריכים לעבור מספר פעמים רב על כל אזור אותו היינו מעוניינים לגלח, וגם אז הגילוח לא היה מושלם, שלא לדבר שבצוואר, המכונה בקושי התמודדה עם הגילוח של השערות.

הגילוח גם נמשך המון זמן ופשוט גרם לנו בחלק מהפעמים לוותר על המכונה הזו ולעבור לסכין.

מלבד זאת, ה-Z60 מאפשר גם גילוח של הגוף בזמן המקלחת, ככה שניתן לבצע את הפעולה בזמן שחופפים את הראש ומבלי ללכלך את כל הכיור בשערות.

* סוללה: זמן השימוש בסוללה אמור לאפשר לטענת החברה כחצי שעה של גילוח, כאשר זמן הטעינה עומד על שעה.

* אבזור: בערכה שאנחנו קיבלנו המכונה הגיעה עם מטען שולחני, היכול לשמש גם כמטען נייד וכיסוי השומר על הראשים, אולם לא היה כאן נרתיק שמאפשר לסחוב את המכונה בקלות בעת נסיעות.

* בשורה התחתונה: ל-Z60 יש אולי הרבה יכולות לעיצוב הזקן, אבל היא מתקשה לבצע את היכולת שלשמה קונים את המכונה - גילוח זקן.

* מחיר: 700 שקל.

בראון Cruzer 4 - Z60
 בראון Cruzer 4 - Z60