ריטייל גרופ דורשת להפחית את הסכום שתשלם על ג'אמפ

החברה, שהשלימה באוקטובר 2009 את רכישת ג'אמפ תמורת 18 מיליון שקל, טוענת כי הפרת ההסדר מצד מס הכנסה הביאה להתפטרותם של 100 עובדים ברשת ולצניחה של 30% במכירות

מה עתיד לעלות בגורלה של רשת האופנה ג'אמפ? ל"גלובס" נודע כי כשנה אחרי השלמת רכישת הרשת על-ידי ריטייל גרופ, בעלת רשתות האופנה ml ו-MAM'Z הנמצאת בבעלות אבי מלכה, דורשת ריטייל גרופ הסדר נושים חדש לג'אמפ, במסגרתו היא דורשת כי הסכום שהיא תשלם בסופו של דבר עבור הרשת יופחת משמעותית.

ריטייל גרופ, נזכיר, השלימה באוקטובר 2009 את רכישת ג'אמפ תמורת 18 מיליון שקל, לאחר שהרשת נקלעה לקשיים כספיים והיתה נתונה בהקפאת הליכים. בהתאם להסדר שהתגבש אז התחייבה ריטייל גרופ לשלם את תמורת הרכישה ב-5 תשלומים שנתיים שווים, ומכאן שעד כה שילמה החברה בפועל 3.6 מיליון שקל בלבד עבור ג'אמפ.

מתברר כי בעוד שסמוך לאחר הרכישה הראתה רשת ג'אמפ התאוששות ורשמה צמיחה מרשימה במכירות, ב-4 החודשים האחרונים צנחו מכירותיה בשיעור של 30% ואף למעלה מכך.

עוד מתברר כי הצניחה במכירות באה במקביל להתפטרות שהגישו 60% מעובדי הרשת. מדובר בכ-100 עובדים שהתפטרו על רקע תשלום הפיצויים.

בהתאם להסדר שהתגבש אז סוכם כי עובדי הרשת יקבלו פיצויים מלאים הפטורים ממס, וייקלטו כעובדים חדשים בריטייל גרופ. ואולם, בפועל מס הכנסה חזר בו מההסדר והסכים לפטור מתשלום מס רק את העובדים שיתפטרו מהרשת, וזאת בטענה כי מדובר באותה חברה.

כתוצאה מכך, עד לחודש ספטמבר 2010 התפטרו כ-100 עובדים ברשת, רובם מוכרנים ומנהלי חנויות, המהווים כ-60% מ-180 העובדים שנקלטו לאחר הרכישה.

באחד הדיונים האחרונים שערכה השופטת ורדה אלשיך בעניין, היא כתבה בהקשר לכך: "לא אוכל לקבל התנהלות זו של מס הכנסה. מס הכנסה נטל חלק פעיל בדיונים על הסדר הנושים ובסופו של דבר הסכים לו. בשום פנים ואופן אין עסקינן במצב בו נותרו רשויות המס צד ג' לא מעורב אשר ההסדר הובא לפתחו אך במאוחר".

בריטייל גרופ טוענים כי העובדים היו לנכס העיקרי של החברה והניעו את המכירות. עוד נטען כי ההתפטרות ההמונית גרמה נזק עצום לרשת והביאה לצניחה במכירות. בהתאם לכך תטען החברה כי נגרם לה נזק של מיליוני שקלים.

רייטיל גרופ סירבה להגיב לידיעה ומסרה כי החברה תפעל בצינורות המקובלים בעניין.