ערוץ הספורט ערך ניסוי של שידור בתלת-ממד

הבדיקה של הטכנולוגיה התקיימה במהלך שידור משחק האל-קלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד ■ בערוץ הספורט מתכננים לעלות לאוויר ערוץ תלת-ממד במהלך 2011

ישראל מתקרבת לשידור טלוויזיוני ראשון בתלת-ממד. ל"גלובס" נודע כי ערוץ הספורט ערך אתמול (ב') ניסוי ראשון בטכנולוגיה המתקדמת בשיתוף עם חברת יורוקום-פנסוניק.

הבדיקה של הטכנולוגיה התקיימה במהלך שידור משחק הסופר ה"אל-קלאסיקו" בין ברצלונה לריאל מדריד.

עוד נודע כי בעתיד הקרוב יחלו גם להתבצע ניסויים נוספים לקהל צופים ייעודי בישראל, במסגרת מספר בתי-אב שייטלו חלק בשידורי ניסיון.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בערוץ נערכים לשידור של אירועי ספורט באיכות 3D כבר בקיץ הקרוב. בסיוע מהנדסי יורוקום-פנסוניק, נערך ערוץ הספורט לקלוט את המשחק בין ברצלונה וריאל דרך צלחת לוויין, ממיר ומסך ייעודיים שהותקנו באולפן השידור ופעלו במקביל ליתר שידורי הערוץ.

במסגרת הניסוי פנה הערוץ, בראשותו של המנכ"ל אבי בר, לחברת מדיה פרו המחזיקה בזכויות השידור של הליגה הספרדית, לרבות משחק ה"אל-קלאסיקו", וקיבל את אישורה לשדרו בישראל בפורמט של ניסוי פנימי בערוץ.

הנהלת הערוץ אף ביצעה פנייה רשמית לחברת יורוקום-פנסוניק העולמית, ששידרה בעבר את כל משחקי המונדיאל בתלת-ממד, ומהנדסיה העבירו לאולפני הערוץ בימים האחרונים את ציוד הקצה הנדרש, לרבות כבל 1.4 HDMI, משקפי Active Shutter Glass ומסך 65 אינץ' 3D של פנסוניק.

במסגרת הניסוי בערוץ הספורט חיברו צלחת לוויין לממיר 3D עם יציאות SDI, שחובר למסכי תלת-הממד של פנסוניק. שידור התלת-ממד עתיד נקלט בצלחת והגיע לממיר בשיטת SIDE BY SIDE. האות עובד לתמונת תלת-ממד עם עומק מוחשי והועבר למסך הפלזמה של פנסוניק, שהציג אותה בתלת-ממד ברזולוציה של 1080i.

בחודשים האחרונים ערך הערוץ סדרת בדיקות בנושאים שונים, ביניהן בדיקות של ציוד טכנולוגי המותאם לשידורי 3D, לרבות בחינות מול מומחים בתחום.

לדברי מנכ"ל הערוץ אבי בר, "אחרי שהבאנו לצופינו את ערוץ ספורט 5 HD, נערך כעת הערוץ ליעד הבא בשידורי הספורט בעולם - שידורים בטכנולוגיית תלת-ממד.

"ערוץ הספורט, שחרת על דגלו את הראשוניות והחדשנות, מתעתד לעלות עם שידורי התלת-ממד במתכונת מלאה כבר במהלך שנת 2011".