דנקנר: אם מכתשים לא תימכר לכמצ'יינה - נרחיב פעילות

דנקנר: גם אם העסקה אם כמצ'יינה לא תיסגר, נבצע רה-ארגון ■ תגובת השוק: מניית מכתשים נופלת ב-6% ■ ברבעון השלישי רשמה קבוצת IDB הפסד של 298 מיליון שקל

קבוצת אידיבי פרסמה היום (ב') את הדו"ח הכספי לרבעון השלישי. כרגיל, מה שעניין בעיקר בהודעה של החברה היו דברי נוחי דנקנר, יו"ר הקבוצה, בישיבת הדירקטוריון.

דנקנר אמר, בין השאר, כי "הנושא שממקד תשומת לב ניהולית רבה שלנו לאחרונה הוא ההתפתחויות מכתשים אגן - חברה טובה עם פעילות ונכסים ביותר ממאה מדינות והון אנושי מצוין, אשר מתמודדת בשווקים הבינלאומיים עם ייצור זול ועם תחרות עזה מצד תאגידים רב לאומיים".

"החברה החלה בתהליך רה-אירגון שהינו בלתי נמנע. בין היתר פועלת הנהלת מכתשים אגן לשינוי המודל העסקי בברזיל, להתייעלות משמעותית בברזיל ובכל אתרי הייצור האחרים ברחבי העולם ולחשיבה מחודשת על תהליכי העבודה הגלובליים תוך התאמתם למציאות המשתנה. תהליך הרה-אירגון אינו יכול לפסוח על ישראל ולפיכך הגענו להסכם עם עובדי החברה בישראל אשר יאפשר את המשך הפעלת מתקני הייצור בבאר שבע ובאשדוד. הקפדנו על כך שההסכם יהיה הוגן וטוב כלפי העובדים המסורים של החברה והוא מבטיח את זכויותיהם ואת עתידם".

"כפועל יוצא של השינויים בתעשיית האגרוכימיה, מצוי כעת הענף כולו במגמת קונסולידציה וחתירה למיצוי סינרגיות ויצירת יתרונות לגודל. זיהינו את התופעה כבר לפני מספר שנים ומאז ביצענו רכישות של חברות אחדות אך לא הצלחנו לאתר ולרכוש חברה גדולה. בימים אלה אנו נמצאים במו"מ עם החברה הממשלתית הסינית כמצ'יינה אשר פנתה אלינו בהצעה לשיתוף פעולה אסטרטגי, העשוי להפוך את מכתשים אגן לחברה פרטית משותפת של כמצ'ינה וכור, בשליטת כמצ'יינה".

עוד אמר דנקנר כי "המגעים מתנהלים באווירה טובה תוך רצון טוב של שני הצדדים להגיע להסכמות, אבל אני מבקש להבהיר כי בין אם עסקה עם כמצ'יינה תצא אל הפועל ובין אם לא - תמשיך קבוצת IDB לפעול בנחישות כדי להבטיח את מקומה של מכתשים אגן כחברה גלובלית מובילה בתחומה תוך המשך מהלך הרה-ארגון מחד והרחבת פעילות החברה מאידך. אני משוכנע שהנהלת החברה בראשותו של המנכ"ל, ארז ויגודמן, ביחד עם עמי אראל, היו"ר החדש של מכתשים אגן, תוביל את מכתשים אגן לשגשוג ולצמיחה".

בתגובה לדברי דנקנר רושמת מניית מכתשים אגן ירידה חדה במהלך המסחר בבורסה.

ברבעון השלישי, אגב, רשמה אידיבי אחזקות הפסד של 298 מיליון שקל ואידיבי פתוח דיווחה על הפסד של 242 מיליון שקל.

הדירקטוריונים של IDB אחזקות ושל IDB פתוח אימצו היום קוד אתי במטרה לעגן בקבוצה ערכי יסוד בסיסיים, עם כללי התנהגות מחייבים לנושאי משרה, למנהלים ולעובדים, תוך שימת דגש, בין היתר, על: הגינות, כיבוד הוראות החוק, זכויות העובדים, זיקה למדינת ישראל וסיוע לקהילה.