אלווריון במגעים להשתלבות בשוק התקשורת ההודי הלוהט

המגעים - עם חברת התקשורת BSNL, שקיבלה מענק של כ-524 מיליון דולר לצורך פריסת רשת תקשורת אלחוטית בטכנולוגיית WiMAX

שוק התקשורת ההודי מתחמם ואחת מהחברות שעשויות ליהנות מכך היא אלווריון . הממשלה ההודית מעוניינת לקדם את חיבור האזורים המרוחקים במדינה לתשתיות של פס רחב, ובשבוע שעבר קיבלה חברת התקשורת BSNL מענק של כ-524 מיליון דולר, לצורך פריסת רשת תקשורת אלחוטית בטכנולוגיית WiMAX.

אלווריון, שמספקת פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב ומתמקדת בטכנולוגיית ה-WiMAX, נמצאת במגעים עם BSNL ועשויה להיות ספקית הציוד לפריסה. אם אכן אלווריון תספק את הציוד, מדובר בפרויקט ארוך טווח שיכול להניב לחברה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, ואף יותר מכך.

אפשרות נוספת היא שייבחרו כמה ספקי ציוד והפרויקט יתחלק ביניהם.

ספקית התקשורת BSNL נמצאת בשליטת המדינה. ממשלת הודו ערכה לאחרונה מכרז פומבי להקצאת תדרים לדור הרביעי על בסיס אזורי, ואלווריון נמצאת במגעים עם מפעילי תקשורת נוספים שזכו בתדרים.

אלווריון פעילה בהודו כבר תקופה ארוכה. לפני כשנה דווח על כך שאלווריון זכתה בנתח מפרויקט WiMAX של BSNL בצד חברות נוספות. לאחרונה מציינים באלווריון את הפוטנציאל בשוק ההודי שמסומן כאחד ממנועי הצמיחה של אלווריון.

הזדמנויות בשוק ההודי

לדוגמה, בשיחת הוועידה לאחר פרסום דו"חות הרבעון הראשון, אמר מנכ"ל החברה, ערן גורב, כי אלווריון יכולה ליהנות מההזדמנויות בשוק ההודי וכי המכרז עשוי להוביל ל"עסקים משמעותיים והכנסות משמעותיות" מהשוק ההודי. בינתיים חלו עיכובים בהקצאת התדרים ובפעילות, אך כעת נראה שהעניינים מתקדמים וייתכן שכבר בתקופה הקרובה יתברר אם אלווריון תזכה בנתחים מהשוק.

אלווריון נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 160 מיליון דולר, לאחר עלייה של 44% במחיר המניה מחודש יולי. לעומת זאת, מאז אפריל איבדה המניה כ-37% מערכה, על רקע תוכנית ההתייעלות ופיטורי 20% מעובדי החברה.

אלווריון רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסות של 155 מיליון דולר, ירידה של 16.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2009, וההפסד הנקי שלה הגיע בתקופה זו ל-21.6 מיליון דולר או 15.7 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP. מאז תחילת הרבעון הרביעי הודיעה החברה על חוזים חדשים בקמרון, ארה"ב ואיטליה, וכן על חוזה של למעלה מ-75 מיליון דולר בקנדה.