מניית היום: נכנסת לתחום חיפושי הנפט-גז ומזנקת ב-71%

יום לאחר שזינק בכ-50% המשיך השלד הבורסאי בנין הנסחר ברשימת השימור לזנק במחזור של כחצי מיליון שקל לאחר שמשפחת גרמזיאן רכשה את השליטה בו

הזמן הקצר המוקצה למסחר במניות המצויות ברשימת השימור של הבורסה, הספיק הבוקר (ג') למניית בנין לבלוט היום בבורסה לאחר שרשמה גם היום זינוק בשיעור חד של 71% לרמה של 3.6 שקלים במחזור מרשים של כחצי מיליון שקל, לאחר שאתמול זינקה המניה בשיעור של 49% נוספים במחזור של כ-120 אלף שקל. (נזכיר כי מניות הנסחרות ברשימת השימור בבורסה נסחרות במתכונת מצומצמת במכרז רב צדדי בתחילת המסחר בלבד)

העליות החדות במניית השלד באה על רקע הפירסומים כי משפחת גרמזיאן מקנדה ביצעה השקעה ראשונה בבורסה של ת"א, עם רכישת השליטה בשלד הבורסאי בנין חברה להשקעות מידיו של דוד ביניאשוילי (54.7%).

גרמזיאן, משפחה יהודית-קנדית שהונה נאמד במיליארדי דולרים, מתחייבת לרכז בחברה את פעילותה בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל. בהודעה לבורסה נאמר, כי "לרוכש ניסיון בתחומי חיפושי הגז והנפט, הכולל מעורבות בפיתוח והפקה של מאות בארות גז ונפט בצפון אמריקה. בנוסף, מחזיקות החברות שבשליטת הרוכש בניסיון ניהולי רב בתחומים אלו, לרבות בתחום ניהול הסיכונים".

בנין חברה להשקעות עוסקת בהפעלת בתי אבות ובתי חולים סיעודיים, וכן בייזום פרויקטי בנייה למגורים בצפון הארץ. על פי ההסכם שנחתם, בעל השליטה ביניאשוילי ירכוש את כל נכסי החברה וייטול על עצמו את כל התחייבויותיה, כך שיישאר לרוכשים שלד בורסאי "נקי".

בשלב השני תבוצע הקצאה פרטית של 69.3% ממניות החברה למשקיעים החדשים, תמורת 2.4 מיליון שקל, בתוספת אופציות שתאפשרנה מימוש למניות נוספות עד לכדי 97.02% מהמניות. בשלב השלישי החברה תקצה לביניאשוילי וליהושוע הרשקוביץ (המתווך בעסקה) 17.96% (בחלקים שווים), תמורת 29.5 אלף שקל.