עסקן בכיר בעולם הספורט חשוד בהעלמת מס בסך 8 מיליון שקל

חשוד כי זייף מסמך בו נכתב כי החברה שבבעלותו חדלה מפעילות, כדי להתחמק מתשלום למס הכנסה בגין הלוואות שהתקבלו מחברה אחרת ■ לבקשתו הוצא צו איסור פרסום על שמו

רשות המסים עצרה עסקן בכיר בעולם הספורט וחשוד נוסף, בחשד כי התחמקו מתשלום מס בסכום של 8 מיליון שקל. בית משפט השלום בתל-אביב שיחרר ביום ראשון את השלושה למעצר-בית, ולבקשתם הוצא צו איסור פרסום על שמותיהם.

לפי החשד, הבכיר לא דיווח על הכנסות שקיבל עבור חברה בבעלותו בהיקפים של מיליוני שקלים. מהחקירה עולה כי הבכיר זייף, בסיוע חשוד נוסף, מסמך בו נכתב כי החברה חדלה מפעילות, כדי להתחמק מתשלום למס הכנסה בגין הלוואות שהתקבלו מחברה אחרת.

נציג הרשות טען בבית המשפט כי לחברה בבעלות הבכיר היו במהלך השנים הכנסות של מיליוני שקלים, בזמן שנטען כי לא קיימת בה כל פעילות עסקית ולא הוגשו דו"חות למס הכנסה.

החברה העבירה, לפי החשד, לחברה ממנה הלוותה כספים את המסמך המזויף, שפטר אותה כביכול מהחובה לבצע ניכוי מס במקור על הכספים שהתקבלו, ובדרך זו התחמקה מתשלום המס. הבכיר והחשוד הנוסף חשודים בעבירות של שימוש במסמכים כוזבים כדי להתחמק מניכוי מס במקור.

בית המשפט קבע כי נמצא חשד סביר הקושר את הבכיר לחשדות המיוחסים לו. בשל כך הוחלט כי הוא יישאר במעצר-בית למשך 4 ימים, ניתן נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 15 יום, ונקבע כי ישלם ערבות עצמית בסכום של 50 אלף שקל.