השביתה נמשכת: התפוצץ המו"מ בין האוצר וארגון הפרקליטים

לדברי גורמים המעורים במו"מ, הפער בין הצדדים הצטמצם מאוד, והוא עומד כעת על פחות מ-10 מיליון שקל - רובם במסגרת המחלוקת על חישוב ימי החופשה של פרקליטי המדינה

‎‎שביתת הפרקליטים בשירות המדינה נמשכת לפי שעה, לאחר שאמש (ב') התפוצצה ישיבה מכרעת בין האוצר לבין נציגי ארגון פרקליטי המדינה.

לדברי גורמים המעורים במשא-ומתן, הפער בין הצדדים הצטמצם מאוד, והוא עומד כעת על פחות מ-10 מיליון שקל, רובם במסגרת המחלוקת בין הצדדים על חישוב ימי החופשה של הפרקליטים.

הישיבה אמש היתה בהשתתפות מנכ"ל משרד המשפטים, גיא רוטקופף, וההתקדמות במשא-ומתן היתה על בסיס מתווה שגובש בצמרת משרד המשפטים, ואולם האוצר סירב להתגמש, ואף האשים את ההסתדרות במבוי הסתום.

בד בבד, אתמול שיחרר בית משפט השלום בתל-אביב ממעצרו חשוד באונס, וזאת לאור התמשכות שביתת הפרקליטים. "החשד נגד החשוד הוא חמור ביותר", כתב השופט עידו דרויאן בהחלטתו, "והיא מצדיקה בדרך-כלל המשך מעצרו של החשוד. המשטרה חסרת אונים אל מול שביתת הפרקליטים. אין מנוס משחרור החשוד נוכח השביתה, על אף הסיכון האפשרי לציבור".

שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח זיכה היום (ג') שתי נאשמות שהואשמו בהפרת חובתן לדאוג לבריאותם של חוסים אוטיסטים ומפגרים, בעת עבודתן כאחיות במעונות לחוסים. השופט נימק את הזיכוי בכך שהפרקליטות לא התייצבה לדיון במשפטן של השתיים.