לנדאו: דוראד - סנונית ראשונה של יצרני החשמל הפרטיים

שר התשתיות ערך טקס הרמת כוסית עם בכירי חברת דוראד לרגל הסגירה הפיננסית של החברה לתחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל

שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו ערך היום (ג') בלשכתו טקס הרמת כוסית עם בכירי חברת דוראד לרגל הסגירה הפיננסית של החברה לתחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל. לנדאו אמר כי "זוהי סנונית ראשונה, שאנו מקווים, תבשר על בואן של רבות נוספות. כניסת יצרני החשמל הפרטיים עברה, ועדיין עוברת חבלי לידה קשים אך אנו רוצים לראות את היצרנים הפרטים מקימים עוד ועוד תחנות. על מנת להבטיח את כניסת היחפי"ם לשוק נמשיך לפעול ולהסיר כל חסם, כפי שעשה המשרד לתשתיות לאומיות בשנה וחצי האחרונות".

מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח אמר כי "קשה להפריז בחשיבותו של המיזם. המשק זקוק לכושר הייצור של התחנה, כמו אוויר לנשימה. עצם קיומה של הסגירה הפיננסית מבטא את האמון שנותנים בנק הפועלים ושותפיו במימון פרויקטים מורכבים בתשתיות לאומיות בכלל ובסקטור האנרגיה בפרט".

את חבילת המימון לפרויקט, בהיקף כמיליארד דולר, הובילו בנק הפועלים בראש קבוצת הבנקים וכלל קרדיט שארגנה את המימון המוסדי. הסגירה התאפשרה לאחר שיו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה נכנס כשותף בחברת דורי אנרגיה המחזיקה ב-18.75% מדוראד.

יתר האחזקות בדוראד מתחלקות בין קצא"א (37.5%), זורלו הטורקית (25%) ואדלטק של משפחת אדלסבורג (18.75%). מדובר בתחנת הכוח הפרטית הגדולה הראשונה בישראל המגיעה לסגירה פיננסית. תחנת הכוח שתקום על אדמות קצא"א ליד אשקלון, אמורה להתחיל לפעול במחצית השנייה של שנת 2013 ולספק כ-8% מצריכת החשמל של המשק.

באירוע השתתפו: מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות שאול צמח, מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר, מנהל הרשות לשירותים ציבוריים חשמל - אמנון שפירה, מנהל מינהל החשמל במשרד התשתיות הלאומיות, ד"ר יהודה ניב יו"ר דוראד עמוס ירון, ומנכ"ל דוראד דורון גרופר.

דוראד / צלם: דני כתרי.
 דוראד / צלם: דני כתרי.